in

2024: Revoluție în Codul Rutier – Radare Semnalate și Detectoare de Radar Permise

Senatul României a adoptat tacit o propunere legislativă ce va aduce modificări semnificative Codului Rutier.


Această inițiativă marchează un pas important în direcția transparenței și utilizării tehnologiei în beneficiul șoferilor, totodată păstrând un accent puternic pe siguranța pe drumurile publice.

Una dintre cele mai notabile schimbări este obligativitatea semnalării amplasării radarelor de măsurare a vitezei. Această semnalizare va trebui realizată fie prin panouri amplasate pe drumurile publice, fie prin anunțuri în mass-media, asigurându-se astfel că șoferii sunt preveniți din timp despre prezența acestor dispozitive.

Această măsură vine în întâmpinarea preocupărilor șoferilor privind utilizarea radarelor în moduri ce pot fi percepute ca fiind capcane pentru viteză.

Într-un răspuns la evoluțiile tehnologice și la cererea publicului de a folosi mijloace proprii pentru a detecta dispozitivele de măsurare a vitezei, noua legislație permite expres utilizarea detectoarelor de radar de către șoferi. Aceasta este o schimbare majoră care reflectă dorința legislativului de a echilibra nevoia de siguranță rutieră cu drepturile individuale ale conducătorilor auto.

Îmbunătățiri în infrastructură și educație rutieră

Pe lângă reglementările legate de radare și detectoare, propunerea legislativă aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește infrastructura rutieră și educația șoferilor. Se introduce obligativitatea instalării semafoarelor pe drumurile cu minimum două benzi pe sens și în apropierea locațiilor cu risc crescut de accidente.

De asemenea, se prevede creșterea numărului de ore de instruire practică pentru obținerea permisului de conducere, de la 30 la 45 de ore, și posibilitatea efectuării examenului de către examinatori persoane fizice atestate.

Într-o încercare de a reduce numărul accidentelor provocate de lipsa experienței, noul proiect de lege introduce restricții pentru șoferii sub 21 de ani și pentru cei cu experiență de conducere mai mică de un an.

Aceștia nu vor avea voie să conducă vehicule care depășesc 100 CP (75 kW), o măsură menită să limiteze potențialele riscuri asociate cu controlul vehiculelor puternice de către șoferii neexperimentați.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter