Această inițiativă va include achiziția a 58 de trenuri electrice noi, valoarea totală a investiției fiind de peste 3,3 miliarde de lei, fondurile fiind asigurate din resurse europene.
„Aprobăm un proiect major de investiţii ce conectează mari centre urbane prin transport feroviar modern. Cumpărăm 58 de trenuri electrice noi, o investiţie de 3,3 miliarde lei din bani europeni”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la începutul ședinței guvernamentale de miercuri. Proiectul marchează un pas important în direcția modernizării rețelei de transport din România și alinierea acesteia la standardele europene, contribuind la creșterea accesibilității și a eficienței transportului public.
Conectarea marilor orașe printr-un sistem de transport modern
În detaliu, premierul a explicat că trenurile electrice vor fi folosite pentru a interconecta 13 municipii reședință de județ, printre care se numără orașe importante precum Brașov, Craiova, Brăila, Galați, Bacău, Focșani, Arad, Deva, Alba Iulia, Cluj-Napoca și Oradea. Acest proiect este esențial pentru a facilita accesul între centrele urbane și a reduce timpul de călătorie, făcând transportul feroviar o alternativă viabilă și ecologică la transportul rutier.
Această rețea de trenuri electrice va contribui nu doar la îmbunătățirea calității transportului public, dar și la reducerea emisiilor de carbon, un aspect crucial în contextul angajamentelor asumate de România în cadrul Pactului Verde European. Trenurile electrice sunt considerate una dintre cele mai prietenoase soluții de transport din punct de vedere ecologic, reducând considerabil impactul asupra mediului înconjurător.
Proiectul va asigura, de asemenea, o mai bună integrare a rețelelor de transport regionale și naționale, facilitând legăturile dintre orașele principale și oferind locuitorilor acestora o alternativă rapidă și confortabilă la mașini sau autobuze. Această investiție strategică vine într-un moment în care multe state europene investesc masiv în infrastructura feroviară pentru a reduce dependența de combustibilii fosili și pentru a încuraja transportul durabil.
Investițiile în infrastructura rutieră continuă
Pe lângă investițiile în transportul feroviar, premierul Ciolacu a adus în discuție și necesitatea îmbunătățirii infrastructurii rutiere. Printre proiectele anunțate se numără și varianta de ocolire a orașului Buftea, o investiție de peste 515 milioane de lei. Această variantă de ocolire este considerată esențială pentru finalizarea autostrăzii de centură A0, un proiect important pentru descongestionarea traficului din jurul Capitalei.
„Şi în privinţa infrastructurii rutiere avem un obiectiv important: varianta de ocolire a oraşului Buftea. Este o investiţie de peste 515 milioane de lei extrem de necesară pentru finalizarea autostrăzii de centură A0”, a declarat premierul în aceeași ședință de guvern.
Această inițiativă este vitală pentru a fluidiza traficul în zona Bucureștiului și pentru a reduce timpul de deplasare al celor care tranzitează această regiune.
Autostrada de centură A0 este un proiect strategic care urmărește să închidă inelul rutier în jurul Bucureștiului și să preia o mare parte din traficul de tranzit care actualmente aglomerează drumurile existente. Prin realizarea variantei ocolitoare Buftea, acest proiect va fi cu un pas mai aproape de finalizare, contribuind la reducerea poluării și îmbunătățirea mobilității în zona metropolitană a Bucureștiului.
Proiecte ambițioase pentru dezvoltarea transportului în România
Aceste proiecte anunțate de premierul Marcel Ciolacu reflectă o viziune clară a Guvernului pentru modernizarea infrastructurii naționale, fie că este vorba de transportul feroviar sau rutier. În contextul în care România încearcă să își modernizeze rețelele de transport pentru a le alinia la standardele europene, aceste investiții sunt văzute ca esențiale pentru dezvoltarea economică și socială pe termen lung.
De asemenea, proiectele menționate subliniază importanța utilizării fondurilor europene în procesele de dezvoltare. România a avut în trecut dificultăți în a atrage și utiliza eficient fondurile de la Uniunea Europeană, dar astfel de inițiative arată o schimbare pozitivă în această direcție. Modernizarea infrastructurii de transport nu este doar o cerință europeană, ci și o necesitate internă, având în vedere gradul ridicat de uzură al rețelelor existente și cerințele tot mai mari ale unei economii în creștere.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.