Circulația rutieră pe Valea Oltului va fi închisă pentru o lună începând cu data de 8 iulie, iar efectele economice asupra companiei sunt devastatoare.
Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România, a declarat că transportul a peste 750 de camioane săptămânal va fi afectat de aceste lucrări, ducând la pierderi financiare semnificative.
„Vom avea 600 de camioane pe săptămână afectate care circulă pe Valea Oltului, alături de alte 150 care vor întârzia din cauza lucrărilor la podul de la Giurgiu. Impactul financiar, pe lângă cel legat de combustibil pentru că sunt două ore în plus, ajunge la o primă estimare la 50.000 de euro pe săptămână,” a subliniat Bordeanu.
Pierderi economice semnificative
Din cauza închiderii circulației pe Valea Oltului, pierderile estimate pentru Dacia se ridică la cel puțin 200.000 de euro doar pentru luna iulie. Această sumă se adaugă la pierderile deja suferite de companie și de întreaga industrie auto din România, din cauza lipsei unei autostrăzi între Sibiu și Pitești, care a cauzat pierderi de zeci de milioane de euro.
Această situație are un efect în lanț asupra întregii economii, afectând nu doar Dacia, ci și alți producători auto precum Ford Otosan. „Și uzina Ford Otosan este afectată, ca de altfel întreaga industrie auto din România,” a mai precizat Mihai Bordeanu.
Problemele suplimentare cauzate de reglementările excesive
Pe lângă dificultățile cauzate de infrastructura deficitară, industria auto din România se confruntă și cu un val de reglementări legislative care complică și mai mult situația. Modificările fiscale implementate „de pe o zi pe alta” și măsurile cu impact mare adoptate fără consultări prealabile afectează grav companiile din sector.
Mihai Bordeanu a subliniat că acest fenomen nu este specific doar României, ci se regăsește și pe alte piețe europene, inclusiv în Franța. „Comisia Europeană adoptă 9-10 decizii legislative anual cu privire la industria auto. Nu știu dacă 3-4 sunt necesare anual, dar deja 8-9 reprezintă un număr excesiv. A existat și măsura din Franța care a dus la scăderea vânzărilor de Spring. Suntem foarte reglementați deja,” a menționat el.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.