În ciuda eforturilor autorităților de a crea mai multe locuri de parcare cu plată și de a sancționa parcarea ilegală, problema persistă, iar acest caz ilustrează perfect dificultățile întâmpinate atât de șoferi, cât și de polițiști.
Recent, autoritățile din București au creat 30.000 de noi locuri de parcare cu plată, în încercarea de a elibera trotuarele și de a facilita circulația. Cu toate acestea, mulți șoferi continuă să parcheze ilegal, invocând tarifele ridicate și lipsa locurilor disponibile.
„Pentru staționare neregulamentară este vorba de 4-5 puncte de amendă, asta înseamnă 660-825 de lei, măsură complementară trei puncte de penalizare la permis, ceea ce n-aș recomanda șoferilor auto. Nu este prima oară când acționăm în locație, toate trotuarele au fost recent amenajate și am comunicat cu toți locuitorii din zonă să nu se mai parcheze pe trotuar. Nu înțeleg”, a declarat Mihai Gherghel, agent la Poliția Locală Sector 3.
În ultimele șase luni, peste 2.800 de mașini lăsate neregulamentar au fost ridicate într-un singur sector din Capitală, aducând Primăriei venituri de peste 1,4 milioane de lei. Șoferii trebuie să achite aproximativ 500 de lei pentru a-și recupera mașina, sumă ce include taxa de ridicare, transportul și depozitarea pentru primele 24 de ore. La aceasta se adaugă 50 de lei pentru fiecare zi suplimentară și amenda aferentă.
Amenzi și Penalizări: O Realitate Dură pentru Șoferi
Conform autorităților, în ultimii doi ani au fost aplicate peste 300.000 de amenzi pentru neplata parcării publice, însă doar un sfert dintre acestea au fost plătite. Situația devine și mai alarmantă când un singur șofer ajunge să acumuleze 200 de amenzi, suma acestora fiind de 40.000 de lei.
„Găsim loc foarte greu de parcare, mai ales că toate parcările sunt cu plată, nu ne este comod deloc. Eram obișnuiți de ceva timp să parcăm oriunde și să fim stresați că trebuie să scanăm, să plătim și ne trezim că oprim pentru cinci minute și să ne trezim cu amenzi în geam”, a declarat un șofer.
Un alt șofer a subliniat dificultatea de a găsi locuri de parcare în anumite zone ale orașului, adăugând că acum a devenit necesar să trimită SMS-uri pentru a plăti parcarea pe oră.
Măsurile Autorităților și Impactul asupra Șoferilor
Autoritățile speră că noile locuri de parcare cu plată vor elibera trotuarele și vor descuraja circulația vehiculelor în zonele centrale, promovând în schimb utilizarea transportului public. Cu toate acestea, realitatea din teren arată că mulți șoferi preferă încă să riște amenzile, fie din lipsă de alternative, fie din comoditate.
„Domnului conducător auto i se întocmește un proces verbal de sancțiune. Deocamdată, că este prima abatere, eu, agent constatator, constat să îi dau un avertisment scris, cu trei puncte de penalizare la permisul de conducere”, a declarat Petre Nicu, agent superior la Poliția Locală Sector 3.
Aceasta ilustrează provocările cu care se confruntă atât șoferii, cât și autoritățile în încercarea de a gestiona problema parcării în București. Chiar dacă au fost introduse măsuri mai stricte și mai multe locuri de parcare, comportamentul șoferilor nu s-a schimbat semnificativ, iar numărul de amenzi continuă să crească.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.