În ciuda concurenței acerbe, Kia este hotărâtă să aducă o schimbare pe piața europeană a vehiculelor comerciale ușoare. Compania coreeană mizează pe o platformă dedicată exclusiv vehiculelor electrice, ceea ce le va oferi un avantaj competitiv semnificativ. Noua gamă de furgonete PBV (Purpose Built Vehicle) va fi lansată progresiv, iar primele modele vor fi disponibile pe piață începând cu 2025.
Pierre-Martin Bos, directorul Kia PBV Europa, a declarat pentru Automotive News Europe: „Mergem mai departe decât soluțiile existente, deoarece avem o platformă EV dedicată”. Acesta este de părere că modelele Kia vor beneficia de o arhitectură electrică superioară, inclusiv o platformă de încărcare plată și mai joasă, o conectivitate mai bună și mai multe funcții digitale.
Specificațiile tehnice și avantajele platformei dedicate
Primul model care va fi lansat în Europa, Kia PB5, promite o autonomie de 400 km, depășind astfel performanțele Ford e-Transit. Bateria va utiliza tehnologia nichel mangan cobalt (NMC), dar pentru a reduce costurile, Kia ia în considerare și utilizarea tehnologiei LFP. „Este evident că LFP îl va face mai accesibil unui public mai larg din cauza prețului”, a explicat Bos.
Pe lângă PB5, Kia plănuiește să lanseze și alte modele: o dubiță mai mare, PV7, și un model mai mic, PV3, destinat livrărilor pe ultimul kilometru. Aceste modele vor oferi diverse opțiuni pentru diferite necesități comerciale, demonstrând flexibilitatea și inovația Kia în segmentul vehiculelor electrice.
Provocările și oportunitățile Kia pe piața europeană
Intrarea pe piața europeană a vehiculelor comerciale ușoare nu va fi lipsită de provocări pentru Kia. Brandul nu are o tradiție în acest segment și își desfășoară producția principală în Coreea de Sud. Cu toate acestea, construirea unei noi uzine dedicate vehiculelor electrice în Coreea subliniază angajamentul Kia față de această inițiativă.
Un alt aspect important este faptul că Kia se bazează pe rețeaua sa existentă de dealeri de autoturisme pentru comercializarea noilor modele de furgonete. „Avem o rețea foarte puternică care cunoaște foarte bine EV-urile”, a menționat Bos. Aceasta ar putea reprezenta un avantaj semnificativ în eforturile de a câștiga încrederea clienților europeni și de a facilita tranziția către vehiculele comerciale electrice.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.