in

Carrefour se retrage! Aproape 100 de magazine închise și peste 900 de oameni concediați

Carrefour, unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din lume, a închis aproape 100 de magazine în Polonia pe parcursul acestui an.


Acest pas a dus la pierderea locurilor de muncă pentru peste 900 de persoane, reflectând o schimbare semnificativă în piața de retail din Polonia.

Principalul motiv al acestei decizii este ascensiunea magazinelor de tip discount, care câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor polonezi.

În contextul închiderilor masive, 92 dintre magazinele închise erau francizate. Aceasta subliniază o problemă mai profundă în modelul de afaceri al Carrefour în Polonia, unde chiar și magazinele francizate, care ar trebui să fie mai rezistente la schimbările economice, au fost afectate. Potrivit publicației economice Rzeczpospolita, citată de substantial.ro, lanțul francez intenționează să-și concentreze eforturile pe dezvoltarea rețelei de magazine francizate, în ciuda reducerii semnificative a numărului de angajați.

Această decizie a avut un impact major asupra forței de muncă, aproximativ 1.000 de persoane pierzându-și locurile de muncă în cadrul Carrefour pe parcursul acestui an. Aceasta reflectă o tendință îngrijorătoare în piața de muncă din Polonia, unde locurile de muncă din sectorul retail sunt din ce în ce mai vulnerabile.

Piața de retail în schimbare

Transformările din Polonia sunt rezultatul noilor tendințe de consum, consumatorii îndepărtându-se de hipermarketuri. În prezent, hipermarketurile dețin doar 6-7% din piața de retail, în timp ce magazinele de tip discount, precum Zabka, domină cu aproape 45%. Zabka, cu peste 10.000 de magazine de proximitate în Polonia, continuă să se extindă rapid, deschizând în medie 1.000 de magazine anual. Acest lucru a pus o presiune enormă asupra lanțurilor tradiționale de hipermarketuri, obligându-le să își regândească strategia.

Piața comerțului cu amănuntul din Polonia devine din ce în ce mai restrânsă. Potrivit datelor Dun&Bradstreet Poloni, din 28 de sectoare monitorizate în prima jumătate a anului, 21 au înregistrat o scădere a numărului de magazine, în timp ce doar șase au înregistrat o creștere. Aceasta a dus la dispariția a puțin peste 1.600 de magazine de pe piața poloneză în prima jumătate a acestui an, majoritatea fiind magazine alimentare, urmate de cele de îmbrăcăminte.

Viitorul Carrefour în Polonia

În pofida acestor închideri, Carrefour nu renunță la piața poloneză. Lanțul francez are în plan să deschidă 137 de magazine noi în 2024, dintre care 120 vor fi francizate. De asemenea, compania mizează pe dezvoltarea canalului său de distribuție online, încercând să se adapteze la noile obiceiuri de consum ale clienților.

Cu toate acestea, viitorul Carrefour în Polonia rămâne incert. Competiția acerbă cu discounterii și schimbările rapide ale pieței pun sub semnul întrebării viabilitatea modelului său de afaceri. Rămâne de văzut dacă strategia de a se concentra pe francize și comerțul online va reuși să contracareze efectele negative ale închiderilor recente.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.