În ultimele două zile, călătorii care își planificau călătoriile pe Magistrala 200 au fost confruntați cu întârzieri semnificative ale trenurilor, din cauza unei întreruperi de curent electric pe sectorul Radna – Varadia. Potrivit comunicatului emis de CFR Călători, aceste întârzieri au fost cauzate de o furtună severă care a dus la avarii importante ale infrastructurii feroviare.
Primele semne de probleme au apărut în noaptea de 17 spre 18 august, când vegetația aflată pe linie a avariat pantograful locomotivei care tracta trenul IR 1765, ce circula pe ruta Timișoara Nord – Cluj-Napoca – Iași. „Trenul IR 1765 se afla deja cu o întârziere de 75 minute față de graficul normal”, se menționează în comunicat. Această întârziere inițială a fost amplificată de problemele suplimentare întâmpinate pe parcursul călătoriei.
Întârzieri majore și impactul asupra călătorilor
Problemele nu s-au limitat doar la trenul IR 1765. Trenul IR 1922, care circula pe relația Arad – Craiova – București Nord – Constanța – Mangalia, a acumulat o întârziere considerabilă de 255 de minute. Din acest total, 167 de minute au fost cauzate direct de problemele de pe sectorul Radna – Varadia. În plus, întârzierea a fost exacerbata de restricțiile de viteză impuse pe infrastructura feroviară. În acest context, CFR Călători a luat măsuri suplimentare pentru a minimiza impactul asupra călătorilor, dar situația a generat nemulțumiri și dificultăți semnificative pentru pasagerii afectați.
Un alt aspect critic a fost întârzierile suplimentare cauzate de necesitatea încadrării trenurilor în graficul de circulație și adaptarea acestora la condițiile infrastructurii afectate. Trenul IC 522, de exemplu, a rămas staționat în stația Radna de la ora 8:10, iar trenul IR 1763 a fost blocat în stația Varadia începând cu ora 6:31. Aceste întârzieri au creat aglomerație și disconfort, afectând planurile de călătorie ale multor pasageri.
Măsuri de urgență și soluții temporare
Pentru a face față situației, CFR S.A. a avizat lipsa tensiunii pe sectorul Radna – Varadia și a dispus măsuri de urgență pentru a restabili circulația. Astfel, CFR Călători a pus la dispoziție locomotiva diesel DA 1839 în stația Arad pentru a asigura pendularea și îndrumarea trenurilor afectate. „Locomotiva diesel a fost mobilizată pentru a sprijini circulația trenurilor în regim diesel sau electric, conform dispozițiilor administratorului de infrastructură CFR S.A.”, a declarat un purtător de cuvânt al CFR Călători.
Această măsură temporară a fost necesară pentru a asigura continuitatea traficului feroviar și pentru a limita impactul întârzierilor asupra pasagerilor. În ciuda eforturilor depuse, efectele furtunii asupra infrastructurii au fost semnificative, iar normalizarea completă a circulației trenurilor pe Magistrala 200 ar putea dura mai mult timp.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.