in

Întârzieri masive pe Magistrala 200 din cauza furtunii. Impactul întreruperii de curent asupra circulației trenurilor

Probleme majore de trafic feroviar cauzate de lipsa de tensiune pe Magistrala 200.

Întârzieri masive pe Magistrala 200 din cauza furtunii. Impactul întreruperii de curent asupra circulației trenurilor

În ultimele două zile, călătorii care își planificau călătoriile pe Magistrala 200 au fost confruntați cu întârzieri semnificative ale trenurilor, din cauza unei întreruperi de curent electric pe sectorul Radna – Varadia. Potrivit comunicatului emis de CFR Călători, aceste întârzieri au fost cauzate de o furtună severă care a dus la avarii importante ale infrastructurii feroviare.

Primele semne de probleme au apărut în noaptea de 17 spre 18 august, când vegetația aflată pe linie a avariat pantograful locomotivei care tracta trenul IR 1765, ce circula pe ruta Timișoara Nord – Cluj-Napoca – Iași. „Trenul IR 1765 se afla deja cu o întârziere de 75 minute față de graficul normal”, se menționează în comunicat. Această întârziere inițială a fost amplificată de problemele suplimentare întâmpinate pe parcursul călătoriei.

Întârzieri majore și impactul asupra călătorilor

Problemele nu s-au limitat doar la trenul IR 1765. Trenul IR 1922, care circula pe relația Arad – Craiova – București Nord – Constanța – Mangalia, a acumulat o întârziere considerabilă de 255 de minute. Din acest total, 167 de minute au fost cauzate direct de problemele de pe sectorul Radna – Varadia. În plus, întârzierea a fost exacerbata de restricțiile de viteză impuse pe infrastructura feroviară. În acest context, CFR Călători a luat măsuri suplimentare pentru a minimiza impactul asupra călătorilor, dar situația a generat nemulțumiri și dificultăți semnificative pentru pasagerii afectați.

Un alt aspect critic a fost întârzierile suplimentare cauzate de necesitatea încadrării trenurilor în graficul de circulație și adaptarea acestora la condițiile infrastructurii afectate. Trenul IC 522, de exemplu, a rămas staționat în stația Radna de la ora 8:10, iar trenul IR 1763 a fost blocat în stația Varadia începând cu ora 6:31. Aceste întârzieri au creat aglomerație și disconfort, afectând planurile de călătorie ale multor pasageri.

Măsuri de urgență și soluții temporare

Pentru a face față situației, CFR S.A. a avizat lipsa tensiunii pe sectorul Radna – Varadia și a dispus măsuri de urgență pentru a restabili circulația. Astfel, CFR Călători a pus la dispoziție locomotiva diesel DA 1839 în stația Arad pentru a asigura pendularea și îndrumarea trenurilor afectate. „Locomotiva diesel a fost mobilizată pentru a sprijini circulația trenurilor în regim diesel sau electric, conform dispozițiilor administratorului de infrastructură CFR S.A.”, a declarat un purtător de cuvânt al CFR Călători.

Această măsură temporară a fost necesară pentru a asigura continuitatea traficului feroviar și pentru a limita impactul întârzierilor asupra pasagerilor. În ciuda eforturilor depuse, efectele furtunii asupra infrastructurii au fost semnificative, iar normalizarea completă a circulației trenurilor pe Magistrala 200 ar putea dura mai mult timp.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.