in

Dacia Bigster, cel mai mare SUV românesc care îmbină spațiul generos cu tehnologia de ultimă oră

Dacia Bigster a făcut valuri încă de la debutul său, poziționându-se ca cel mai mare SUV produs vreodată de marca românească.

Dacia Bigster, cel mai mare SUV românesc care îmbină spațiul generos cu tehnologia de ultimă oră
dacia.ro

Cu un preț de pornire de 25.000 de euro, Bigster marchează o evoluție importantă în oferta Dacia, adresându-se unui segment mai sofisticat al pieței. De la primele imagini și detalii tehnice, acest model a atras atenția printr-un design robust și modern, dar și prin soluțiile tehnice inovatoare.

După ce a fost prezentat inițial ca un concept în urmă cu trei ani și jumătate, Bigster aduce o schimbare notabilă în portofoliul Dacia. Este pentru prima dată când brandul românesc pătrunde în segmentul C-SUV, un teritoriu mai ambițios din punct de vedere al dimensiunilor și al prețurilor. Bigster este mai mare decât binecunoscutul Duster, dar păstrează ADN-ul de SUV practic și accesibil.

„Bigster este o dovadă a angajamentului nostru de a oferi mai mult decât un vehicul convențional. Oferim spațiu generos, tehnologie modernă și un design robust, la un preț competitiv,” a declarat un reprezentant Dacia. Acest model vine în două variante de motorizare, una termică, cu prețuri sub 25.000 de euro, și una Full Hybrid, al cărei preț ajunge aproape de 30.000 de euro.

Design robust și funcționalitate sporită

Bigster impresionează nu doar prin dimensiuni, ci și prin detalii de design. Bara de protecție frontală distinctivă, capota sculptată și grila lată de un negru lucios conferă vehiculului un aspect impozant, fără a se îndepărta de simplitatea specifică mărcii. Elementele laterale dreptunghiulare amintesc de Duster, însă protecțiile din plastic reciclat ale scuturilor și pasajelor roților sunt o notă de modernitate și sustenabilitate.

Design robust și funcționalitate sporită

Versiunea superioară, Bigster Journey, aduce și câteva premiere pentru Dacia, cum ar fi jantele opționale de 19 inch și posibilitatea de a personaliza caroseria cu o vopsea în două nuanțe. Una dintre nuanțele noi disponibile este Indigo Blue, un element menit să aducă un plus de rafinament acestui model.

În partea din spate, Bigster se distinge printr-un acoperiș mai lung, care oferă o linie dreaptă vehiculului și un compartiment de bagaje de 667 de litri, ideal pentru familiile numeroase sau aventurierii care au nevoie de spațiu pentru echipamente. Sistemul de card pentru mâini libere și hayonul electric adaugă un plus de confort.

Interiorul: tehnologie și confort

La interior, Dacia Bigster păstrează o atmosferă familiară cu Duster, dar aduce și câteva elemente moderne. Tabloul de bord digital, disponibil în variante de 7 sau 10,1 inch, afișează informațiile esențiale pentru șofer, iar sistemul multimedia oferă suport pentru Apple CarPlay și Android Auto. Modelul Extreme, cea mai bine echipată versiune, dispune de un sistem Media Nav Live cu navigație conectată și informații de trafic în timp real.

Interiorul: tehnologie și confort

„Am dorit să oferim o experiență digitală completă, dar în același timp simplă și intuitivă,” explică designerii Dacia. Printre noutățile acestui model se numără și consola centrală înaltă, dotată cu cotieră cu compartiment frigorific, încărcător prin inducție pentru smartphone și mult spațiu de depozitare, o premieră pentru gama Dacia.

Confortul pasagerilor este asigurat de un sistem de climatizare pe două zone, cu aeratoare dedicate pentru locurile din spate, precum și de un plafon panoramic de 120 cm, care aduce multă lumină în habitaclu. Acesta este standard pe modelul Extreme și opțional pe versiunea Journey.

Motorizări: de la eco la performanță

Sub capotă, Dacia Bigster nu dezamăgește. Noul model vine cu trei opțiuni de motorizare, fiecare cu avantajele sale. Motorul Hybrid 155 este cel mai avansat, oferind o combinație de benzină și două motoare electrice, un demaror/generator de înaltă tensiune și o baterie de 1,4 kWh. Această variantă promite o eficiență sporită și un consum redus de combustibil.

Motorizări: de la eco la performanță
dacia.ro

Pentru cei care preferă un motor mai convențional, TCe 140, derivat din propulsorul de pe Duster, oferă o combinație de motor pe benzină și sistem mild-hybrid. Această soluție contribuie la o economie de combustibil de aproximativ 10%, reducând în același timp emisiile de CO2.

În plus, pentru cei care caută o autonomie impresionantă, Bigster oferă și o variantă ECO-G 140, alimentată cu GPL. Cu o capacitate totală a rezervoarelor de 99 de litri, acest model poate parcurge până la 1.450 de kilometri fără reîncărcare, o performanță notabilă pentru un SUV din această categorie.

Adaptat pentru orice teren

Bigster nu este doar un SUV urban, ci și unul care promite să facă față provocărilor off-road. Cu o transmisie integrală și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, modelul TCe 130 4×4 este ideal pentru cei care își doresc un vehicul capabil să exploreze terenuri accidentate. Sistemul mild-hybrid sprijină motorul în timpul demarajelor și accelerațiilor, oferind în același timp frânare regenerativă pentru a menține eficiența.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.