Potrivit datelor Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), segmentul autoturismelor electrice și hibride a avut o creștere de 2,8%, ajungând la o cotă de piață de 26,8%. Această evoluție este un indicator al schimbării în preferințele consumatorilor români, care încep să adopte din ce în ce mai mult vehiculele prietenoase cu mediul.
Totodată, numărul total al autoturismelor noi înmatriculate în România a crescut cu 1,6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pe lângă autoturismele ecologice, înmatriculările pe segmentul SUV au continuat să fie predominante, acestea având o cotă de piață de 51%, urmate de autoturismele din Clasa C, cu 29,8%, și Clasa B, cu 13,1%.
Evoluția tipurilor de motorizări: creșterea preferinței pentru tehnologia electrică
În funcție de tipul de motorizare, autoturismele echipate cu motoare pe benzină și sistem mild hybrid au cunoscut o creștere de 2%, ajungând la o pondere de 62% din piață. În contrast, motorizările diesel, inclusiv cele mild hybrid, au scăzut cu 3,5%, având acum o cotă de piață de doar 11,2%.
Autoturismele electrice și hibride au avut o evoluție notabilă în luna octombrie. Modelele complet electrice au reprezentat 4,9% din piață, o scădere față de anul precedent, când acest segment era de 10%. În schimb, autoturismele plug-in hybrid au înregistrat o ușoară creștere, ajungând la 5% din piață.
În acest context, modelele de autoturisme complet electrice cele mai vândute au fost Tesla Model 3, cu o creștere semnificativă de 54%, ajungând la 109 unități vândute, și Hyundai Kona. În categoria plug-in hybrid, Ford Kuga s-a poziționat în fruntea clasamentului, în timp ce în segmentul hibridelor clasice, fără reîncărcare externă, Toyota RAV4 a fost modelul preferat, având o creștere de 97% față de octombrie 2023.
Tendințe și schimbări în piața autovehiculelor comerciale
Piața autovehiculelor comerciale a avut de asemenea fluctuații. Vânzările de vehicule comerciale ușoare și minibusuri au crescut cu 3,2% față de octombrie 2023, deși subsegmentul vehiculelor comerciale ușoare (fără minibusuri) a înregistrat o scădere de 1,2%. Pe parcursul primelor zece luni ale anului, acest segment a crescut cu 21,8% față de anul anterior. În schimb, vehiculele comerciale grele și autobuzele au avut un declin semnificativ de 24,7%, fapt influențat de o scădere a vânzărilor autovehiculelor de peste 16 tone și a autotractoarelor.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.