in

Haos la RAR! Avarie tehnică blochează activitatea în toată țara

Un incident tehnic major a blocat complet activitatea Registrului Auto Român (RAR) în întreaga țară, provocând haos în stațiile ITP și nemulțumire printre șoferi.

Haos la RAR! Avarie tehnică blochează activitatea în toată țara

Avaria, despre care instituția a oferit puține detalii, a fost cauzată de un sistem de prevenire a incendiilor, afectând infrastructura IT critică. Situația a generat cozi uriașe și o serie de probleme logistice, reflectând dependența de tehnologie în gestionarea fluxului auto.

Un incident tehnic neprevăzut paralizează infrastructura IT a RAR

Joi dimineață, activitatea Registrului Auto Român a fost complet suspendată, lăsând șoferii fără posibilitatea de a efectua verificările tehnice necesare pentru vehiculele lor. Potrivit unei declarații oficiale a instituției, problema a apărut în camera serverelor, unde un sistem de prevenire a incendiilor a declanșat întreruperea echipamentelor vitale. Totuși, natura exactă a avariei rămâne neclară, RAR refuzând să ofere detalii suplimentare.

„Un incident tehnic neprevăzut, apărut în camera serverelor şi generat de sistemele de prevenire a incendiilor, a provocat o întrerupere a echipamentelor vitale care susţin infrastructura IT a RAR,” au transmis oficialii instituției.

Acest incident a avut un impact direct nu doar asupra activității la ghișeele RAR, ci și asupra funcționării aplicațiilor utilizate de stațiile ITP din întreaga țară. Lipsa unei alternative pentru gestionarea acestui tip de problemă a făcut ca întreaga rețea să devină inutilizabilă.

Haos în stațiile ITP: Cozi interminabile și șoferi nemulțumiți

Blocajul a dus la formarea unor cozi uriașe la stațiile de Inspecție Tehnică Periodică (ITP), alimentând frustrarea șoferilor. În multe locații, timpul de așteptare s-a prelungit semnificativ, iar mulți dintre cei care aveau programări s-au trezit în imposibilitatea de a-și rezolva problemele în timp util.

Imaginea postată de RAR pe pagina oficială de Facebook, în care o coadă lungă de mașini așteaptă în fața unui sediu, ilustrează perfect dimensiunea crizei. Comentariile nu au întârziat să apară, mulți utilizatori exprimându-și nemulțumirea față de lipsa unei soluții rapide.

„Este inadmisibil să fim puși în astfel de situații. Am reușit cu greu să prind o programare și acum sunt nevoit să aștept fără să știu când se va rezolva problema,” a declarat un șofer aflat în fața unui sediu RAR.

Pe lângă cozile interminabile, problemele au afectat și transportatorii sau companiile de logistică, care depind de inspecțiile tehnice pentru a putea desfășura activitățile curente. Lipsa unor informații clare din partea instituției a adâncit sentimentul de nemulțumire.

RAR, criticat pentru lipsa de transparență și planuri de rezervă

Pe lângă dificultățile create de avarie, Registrul Auto Român se confruntă cu critici legate de gestionarea crizei. Mulți utilizatori și experți din domeniu susțin că instituția ar fi trebuit să aibă un plan de rezervă pentru astfel de situații, mai ales având în vedere rolul esențial pe care îl joacă infrastructura IT în funcționarea sa.

Lista criticilor aduse include:

  1. Lipsa de comunicare eficientă: Deși au fost emise comunicate, acestea au fost vagi și nu au oferit un orizont clar de timp pentru remedierea situației.
  2. Dependența excesivă de infrastructura IT: Incidentul a demonstrat că sistemul actual nu are redundanță sau soluții alternative viabile.
  3. Impactul asupra șoferilor: Fără acces la serviciile RAR, șoferii au fost puși în situația de a amâna inspecțiile obligatorii, ceea ce ar putea genera probleme legale.

O soluție ar fi implementarea unui sistem de backup care să permită desfășurarea activității în mod limitat, chiar și în caz de avarie. În plus, un proces mai transparent de comunicare cu publicul ar ajuta la gestionarea mai bună a situațiilor de criză.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.