După mai multe sesizări și disfuncționalități legate de utilizarea abuzivă a parcărilor de către persoane care nu sunt clienți ai magazinelor, compania a anunțat că va instala bariere care vor limita accesul și staționarea în parcările sale.
Acesta este un pas major în reglementarea accesului și asigurarea locurilor de parcare pentru cumpărătorii care doresc să beneficieze de serviciile Kaufland.
Problema principală, conform reprezentanților Kaufland, a fost utilizarea abuzivă a parcărilor ca spații de garaj de către locatarii din zonele în care parcările de reședință sunt insuficiente. Astfel, mulți șoferi, care nu aveau locuri de parcare acasă, au ajuns să își lase mașinile în parcările magazinelor, împiedicând clienții reali să găsească un loc liber pentru a-și face cumpărăturile.
Aceasta a dus la crearea unui disconfort semnificativ pentru cei care veneau să cumpere, în special în perioadele de vârf.
Deși problema a fost semnalată de multă vreme, măsurile anterioare nu au fost suficient de eficiente.
Implementarea sistemului de bariere
Pentru a rezolva această situație, Kaufland România a decis să instaleze bariere la intrarea în parcările a trei dintre supermarketurile sale din Brașov. Acestea vor fi montate în cartierele Tractorul, Avram Iancu și Astra, zone care au fost identificate ca fiind cele mai afectate de abuzurile legate de parcările de supermarket.
Conform noilor reglementări, accesul va fi restricționat exclusiv clienților magazinelor, iar timpul de staționare va fi limitat la două ore.
„Scopul nostru principal este să asigurăm locuri de parcare pentru clienții care vin să își facă cumpărăturile la Kaufland, fără a fi nevoiți să se confrunte cu lipsa acestora din cauza altor persoane care folosesc parcările abuziv,” a declarat un reprezentant al companiei.
Măsura este un răspuns direct la faptul că, în anumite momente ale zilei, parcările magazinelor erau pline de mașini care nu aveau nicio legătură cu activitatea magazinului, ceea ce ducea la disconfort pentru cumpărători și chiar pierderi financiare pentru companie.
Implementarea barierei a fost deja testată într-o perioadă anterioară la supermarketul Kaufland din cartierul Astra, dar sistemul a fost ulterior îndepărtat. De data aceasta, Kaufland a obținut toate aprobările necesare, inclusiv certificatul de urbanism, pentru a putea pune în aplicare măsurile la toate cele trei locații din Brașov.
Un alt detaliu important este că acest sistem va include și un sistem de taxare, care va impune o taxă pentru depășirea limitei de staționare de două ore, prevenind astfel abuzurile și încurajând utilizarea responsabilă a parcărilor.
Citește și: Kaufland a fost motorul economic al României în 2023 – Impactul uimitor asupra PIB-ului și forței de muncă
Măsuri legale și exemplul Lidl
Această decizie a Kaufland se aliniază cu un trend tot mai vizibil în rândul retailerilor din România, care încearcă să îmbunătățească experiența clienților prin reglementarea accesului în parcările lor.
Totuși, este important de menționat că, în trecut, au existat și alte încercări de reglementare a parcărilor prin măsuri mai dure, cum ar fi blocarea roților mașinilor care depășeau limita de staționare. Această practică a fost considerată ilegală și, în consecință, a fost abandonată de supermarketurile care o implementaseră.
Astfel, sistemele de bariere și taxare rămân cele mai eficiente soluții pentru a proteja locurile de parcare și pentru a asigura accesul exclusiv al clienților.
În contextul acestei măsuri, Kaufland România se află într-o poziție mai favorabilă decât alți retaileri. De exemplu, Lidl a încercat o soluție similară, dar a renunțat rapid la implementarea acestora din cauza dificultăților întâmpinate.
Cu toate acestea, Kaufland rămâne ferm în implementarea sa și își apără astfel interesele comerciale, demonstrând că reglementarea parcărilor este un subiect din ce în ce mai important în orașele aglomerate din România.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.