in

Atenție, români! Escroci cibernetici se ascund în spatele apelurilor false

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) a emis marți, 28 ianuarie, un avertisment important pentru utilizatorii de telefoane mobile din România.

Atenție, români! Escroci cibernetici se ascund în spatele apelurilor false

Frauda de tip vishing, care presupune obținerea de informații sensibile prin intermediul apelurilor telefonice, a devenit tot mai răspândită în ultima perioadă.

Atacatorii se prezintă, de obicei, ca reprezentanți ai unor instituții financiare sau entități de încredere, cum ar fi Bursa de Valori București sau SIF Muntenia.

Aceștia contactează victimele pentru a le informa despre presupuse acțiuni vechi, dobândite în perioada cuponiadei din anii ‘90, despre care ar fi uitat, dar care, susțin ei, s-ar fi apreciat considerabil în valoare.

Escrocii promit că victimele pot vinde aceste acțiuni și pot încasă sumele rezultate, dar pentru a face acest lucru, sunt instruiți să urmeze un proces „impus” de atacatori. În realitate, nu există nicio acțiune de acest tip, iar scopul final al fraudelor este de a păcăli victimele să instaleze aplicații false pe dispozitivele lor mobile.

Aceste aplicații sunt concepute pentru a imita identitatea instituțiilor oficiale și pentru a fura informațiile bancare ale utilizatorilor.

Te poate interesa și: Atenție, utilizatori WhatsApp! O nouă metodă de fraudă vizează conturile românilor

Cum te protejezi de astfel de fraude?

Pentru a evita să cazi victimă acestor fraude, specialiștii DNSC recomandă o serie de măsuri de precauție esențiale. În primul rând, nu trebuie să instalezi niciun fel de aplicație sau program la solicitarea unui apelant, mai ales atunci când cerințele sunt urgente și nu sunt clar explicate.

Orice solicitare de date sensibile, cum ar fi informațiile bancare sau de autentificare, nu ar trebui să fie furnizată niciodată în urma unui apel telefonic, chiar dacă acesta pare să provină din partea unei instituții de încredere.

Pentru a verifica autenticitatea unui apel, este important să folosești un canal de comunicare separat, de exemplu, să contactezi direct instituția care te-ar fi apelat. În caz că ai fost contactat de un astfel de escroc, este recomandat să raportezi incidentul instituției sau organizației pe care atacatorii pretind că o reprezintă.

Dacă ai furnizat informații sensibile sau ai fost păgubit, trebuie să contactezi imediat banca pentru a bloca tranzacțiile și pentru a preveni pierderi suplimentare.

De asemenea, este important să depui o plângere la Poliție, fizic sau prin e-mail, și să anunți DNSC prin intermediul platformei PNRISC sau la numărul de telefon 1911.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.