in

Damen Mangalia în colaps! Peste 200 de concedieri și 1000 de angajați trimiși în șomaj tehnic

Situația Șantierului Naval Damen Mangalia atinge un punct critic, odată cu anunțul privind concedierea a peste 200 de angajați începând cu 28 februarie.

Damen Mangalia în colaps! Peste 200 de concedieri și 1000 de angajați trimiși în șomaj tehnic

Totodată, pentru alți peste 1.000 de salariați, perioada de șomaj tehnic se va prelungi până la 31 mai, conform declarațiilor lui Laurențiu Gobeajă, liderul Sindicatului Navalistul.

Acest impas economic vine în contextul în care șantierul se află în insolvență, iar autoritățile centrale nu par să fi identificat soluții concrete pentru reluarea activității. „Se pare că blocajul existent continuă, situație care trenează de un an și jumătate, fără a evolua în vreo direcție”, a afirmat liderul sindical.

Un parteneriat blocat în negocieri fără rezultat

Șantierul Naval Damen Mangalia are o structură de acționariat complicată: statul român deține 51% din acțiuni, iar compania olandeză Damen controlează restul de 49%. Cu toate acestea, controlul operațional și managerial a rămas în mâinile Damen, fapt care a generat numeroase dispute de-a lungul anilor.

Potrivit lui Laurențiu Gobeajă, negocierile dintre cei doi acționari nu au dus la nicio soluție concretă. „Din exterior privind, pare, în lipsa unor informații clare din partea decidenților, că cei doi acționari nu au ajuns la un acord, decât poate doar de principiu, că trebuie să cedeze contractul de asociere”, explică liderul sindical. Problema majoră este legată de condițiile în care Damen ar putea ieși din afacere, un aspect care rămâne incert.

Această lipsă de claritate a avut efecte dramatice asupra angajaților. „Deciziile de concediere erau emise și nu au mai fost anulate. Pe 27 februarie va fi ultima zi de preaviz, iar pe 28 februarie, contractele de muncă vor fi oficial desființate”, a precizat Gobeajă. Pentru cei afectați, singura soluție rămâne șomajul, având în vedere că restructurarea posturilor este considerată ca fiind din motive neimputabile angajaților.

Citește și: Reducerea limitei de viteză pe bulevardele Aurel Vlaicu și Mamaia: Măsuri stricte pentru siguranța rutieră în Constanța

Apeluri către autorități și reacții diplomatice

Sindicatul Navalistul a făcut multiple solicitări către autoritățile centrale pentru a interveni și a opri declinul șantierului. Cu toate acestea, răspunsurile primite au fost vagi, fără acțiuni concrete. Chiar și ministrul Economiei, Bogdan Ivan, care a promis că va cere amânarea concedierilor, nu a reușit să oprească procesul.

O altă tentativă de a atrage atenția a fost scrisoarea deschisă trimisă Ambasadei Regatului Țărilor de Jos, prin care sindicaliștii au cerut ca Damen Holding BV să-și asume responsabilitatea pentru redresarea situației. Răspunsul primit nu a fost deloc încurajator: „Ne-au spus că simt empatie față de noi, dar că nu pot interveni”, a declarat liderul sindical.

Sindicaliștii nu intenționează să renunțe la lupta pentru salvarea locurilor de muncă. Pe 7 martie, este programat un protest în fața Ambasadei Olandei din București, iar dacă situația nu se schimbă, o delegație a lucrătorilor ar putea pleca în Olanda pentru a picheta sediul central al Damen.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.