in

Prima „cârtiță” începe să sape tunelul pentru Magistrala 6 de metrou din București

Construcția Magistralei 6 de metrou din București face un pas semnificativ înainte odată cu demararea operațiunilor de asamblare și transport ale primei „cârtițe” – utilajul de foraj care va săpa unul dintre cele două tuneluri de pe secțiunea Sud, 1 Mai – Tokyo.

Prima "cârtiță" începe să sape tunelul pentru Magistrala 6 de metrou din București

Un astfel de echipament de foraj, cunoscut sub denumirea de TBM (Tunnel Boring Machine), implică un proces laborios de pregătire.

În primul rând, acesta trebuie transportat în condiții speciale, având dimensiuni agabaritice și o greutate considerabilă. Transportul se realizează pe etape, iar Metrorex a confirmat că începând din noaptea de luni spre marți, componentele uriașei „cârtițe” vor fi mutate către viitoarea stație Tokyo.

Printre piesele esențiale transportate se numără scutul mecanic și capul de tăiere al utilajului, care are o greutate impresionantă de 128 de tone. Aceste componente vor fi ansamblate la fața locului, într-un spațiu special amenajat, urmând ca montajul să fie finalizat în aproximativ o lună. Odată finalizat acest proces, TBM-ul va putea începe săparea efectivă a tunelului, funcționând continuu, 24 de ore din 24.

Comunicatul complet Metrorex -> Comunicat 3/3

Importanța Magistralei 6 pentru infrastructura Bucureștiului

Magistrala 6 este un proiect esențial pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din București, urmărind conectarea directă a Gării de Nord cu Aeroportul Internațional Otopeni. Acest tronson subteran va avea o lungime de 14,2 kilometri și va include 12 stații, facilitând astfel mobilitatea cetățenilor și reducând congestionarea traficului la suprafață.

Traseul noii linii de metrou va include următoarele stații:

  • Pajura
  • Expoziției
  • Piața Montreal
  • Gara Băneasa
  • Aeroportul Băneasa
  • Tokyo
  • Washington
  • Paris
  • Bruxelles
  • Otopeni
  • Ion I. C. Brătianu
  • Aeroportul Internațional Henri Coandă

Această magistrală va contribui semnificativ la reducerea timpului de călătorie dintre centrul Capitalei și aeroport, fiind o soluție modernă pentru fluidizarea traficului și dezvoltarea rețelei de transport public.

Citește și: Haos la Metrorex! Grevă japoneză și întârzieri uriașe pe Magistrala M5

Finanțarea și statusul proiectului

Magistrala 6 este un proiect de utilitate publică, de interes național, având ca scop dezvoltarea unei infrastructuri de transport rapid și eficient, în conformitate cu necesitatea extinderii rețelei de metrou din București. Conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, proiectul beneficiază de finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), ceea ce asigură resursele necesare pentru implementarea sa într-un ritm accelerat.

Această magistrală face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare a infrastructurii de transport urban, având ca scop crearea unei rețele eficiente, sigure și rapide pentru locuitorii Capitalei.

Odată finalizat, acest proiect va reprezenta un pas important spre un sistem de transport public de nivel european, reducând dependența de autoturisme și contribuind la diminuarea poluării în oraș.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.