in

O femeie obraznică mânca direct în supermarket fără să plătească pentru mâncare: când un angajat i-a cerut să plătească pentru produse, ea a


O scenă neașteptată a tulburat liniștea unui supermarket aproape gol, când o clientă în haină închisă și cu un fular roșu a fost surprinsă mâncând produse direct de pe raft. Gesturile au pornit discret, dar au escaladat rapid într-un schimb tensionat de replici, auzit din capătul magazinului până la case.

Ce s-a întâmplat între rafturi

Potrivit imaginilor de supraveghere, femeia s-a apropiat de zona lactatelor, s-a asigurat că nu e nimeni prin preajmă și a desfăcut un iaurt, gustând pe loc, ca și cum ar fi fost un lucru obișnuit. A continuat cu o banană, pe care a curățat-o și a mâncat-o, aruncând coaja în cutia cu oferte, apoi a deschis un pachet de biscuiți, a luat câțiva și a împins restul la spatele altor produse, încercând să-i piardă urma.

Un vânzător tânăr a trecut pe lângă ea. La început a crezut că doar examinează ambalajele, însă pachetul desigilat din mâna cliente i-a atras atenția. S-a apropiat și i-a vorbit pe un ton politicos.

—Bunicuță, trebuie să plătiți pentru ceea ce ați deschis deja. Acesta se consideră produs deteriorat.

Replica a stârnit furia femeii. S-a ridicat brusc, ca și cum ar fi fost jignită, ridicând vocea astfel încât și casierii s-au oprit din lucru.

—Doar am gustat! Am dreptul să știu ce cumpăr! Un iaurt nu vă va ruina magazinul, și eu sunt pensionară.

Vânzătorul a rămas calm, încercând să explice regulile de igienă și vânzare care se aplică oricărui produs odată deschis.

—Gustatul este la degustări. Un produs deschis se consideră stricat. Nimeni nu îl va mai cumpăra.

Tonul a devenit tot mai încordat. Femeia a început să gesticuleze și să acuze magazinul de practici incorecte, invocând că e client fidel și că i s-ar cuveni să verifice produsele după bunul plac.

—Nu-mi spune ce să fac! Cumpăr aici în fiecare zi! Am dreptul! Și, în plus, toate astea sunt inventate pentru a păcăli oamenii!

Intervenția administratorului

Când vânzătorul a propus să cheme administratorul, tensiunea a crescut și mai mult, iar câțiva cumpărători s-au oprit curioși. În scurt timp, responsabilul de magazin a ajuns la fața locului, a privit paharul de iaurt gol, apoi camerele și, în cele din urmă, pe clientă.

—Chemați-l! Să-mi explice de ce se jefuiește bătrânii! Trebuie să-mi dați totul gratis, sunt pensionară!

Administratorul a răspuns tranșant, rezumând opțiunile fără echivoc.

—Ori plătiți pentru produsele deschise, ori chemăm poliția.

Femeia s-a înroșit la față, dar a continuat să afișeze siguranță. A scos monede, le-a aruncat pe podea cu un gest sfidător și a rostit răspicat, ca pentru a-și demonstra punctul de vedere.

—Luați-vă banii! Oricum aș fi plătit, pe cine credeți că sunt!

Pe drumul spre ieșire, a mai aruncat o ultimă replică, răsunând printre rafturi și peste aparatele de casă.

—NU voi mai intra NICIODATĂ în acest magazin! Tocmai ați pierdut un client din cauza lăcomiei voastre!

Angajații s-au privit pentru o clipă, ușurați după episodul tensionat, iar unul dintre ei a murmurat aproape imperceptibil, suficient cât să-l audă doar colegul de lângă el:

—Și Slavă Domnului…