in

Tesla, prima rechemare a mașinilor în fabrică! Probleme la sistemul de conducere autonomă

Gigantul auto Tesla a anunțat recent rechemarea în service a peste 2 milioane de vehicule din cauza unor probleme la sistemul său de conducere autonomă.

Tesla, prima rechemare a mașinilor în fabrică! Probleme la sistemul de conducere autonomă

Această mișcare vine în urma unei investigații extinse desfășurate de Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) din Statele Unite, care a examinat o serie de accidente, inclusiv unele fatale, legate de utilizarea Autopilotului Tesla.

Peste 2 milioane de vehicule Tesla sunt vizate de această rechemare, ce include modele produse între 5 octombrie 2012 și 7 decembrie anul curent. Principalul motiv al rechemării este legat de un defect al sistemului care ar trebui să asigure că șoferii sunt atenți atunci când utilizează funcția de pilot automat.

Acest anunț urmează unei investigații de doi ani a NHTSA, care a pus sub lupa o serie de incidente rutiere survenite în timp ce Autopilotul era activ.

Actualizări și măsuri de siguranță

Tesla a răspuns acestei probleme prin trimiterea unei actualizări de software destinată să îmbunătățească siguranța. Conform Associated Press, actualizarea include controale și alerte suplimentare pentru a stimula un comportament responsabil din partea șoferilor. Aceste modificări sunt făcute în speranța de a preveni utilizarea greșită a sistemului, un aspect criticat de NHTSA.

Autopilotul Tesla, inclusiv funcțiile Autosteer și Traffic Aware Cruise Control, este conceput pentru a asista șoferul, nefiind un sistem complet autonom.

Actualizările recente par să limiteze locurile unde Autosteer poate fi folosit, emitând avertizări vizuale și sonore în cazul în care condițiile de activare nu sunt îndeplinite. Deși Tesla nu a fost de acord cu analiza NHTSA, compania a acceptat rechemarea pentru a închide investigația.

Dezbateri pe tema monitorizării șoferului

Această situație a reaprins dezbaterile privind necesitatea unor reglementări mai stricte pentru sistemele de monitorizare a șoferului. Experții au evidențiat că sistemul actual, care detectează dacă șoferul are mâinile pe volan, poate fi ușor păcălit.

Există cazuri documentate în care șoferii au fost surprinși conducând în stare de ebrietate sau chiar stând pe bancheta din spate.

În ciuda avansurilor tehnologice, Tesla subliniază importanța rolului activ al șoferului. Autopilotul, împreună cu sistemul mai sofisticat Full Self Driving, sunt gândite să asiste șoferul, care trebuie să fie pregătit să intervină în orice moment.

Aceste sisteme, deși avansate, nu permit o conducere complet autonomă și sunt în continuare în faza de testare pe drumurile publice de către proprietarii Tesla.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.