Un studiu recent, evidențiat de cotidianul britanic Daily Mail, arată că unele beri fără alcool conțin de până la zece ori mai mult zahăr decât omologii lor alcoolici, oferind astfel o nouă perspectivă asupra acestei băuturi populare.
Desfășurarea studiului a relevat că, în timp ce berea obișnuită are cantități neglijabile de zahăr, versiunile fără alcool de la aceleași companii conțin cantități mult mai mari de zahăr.
De exemplu, o bere Peroni cu alcool are 43 de calorii și zero grame de zahăr, în timp ce varianta fără alcool conține 0,8 grame zahăr și 23 de calorii. Situația este similară în cazul altor mărci populare cum ar fi Birra Moretti și Heineken, care prezintă un profil nutrițional diferit între variantele cu alcool și cele fără.
Impactul asupra consumatorilor
Pentru consumatori, aceste descoperiri pot fi deosebit de relevante. Un nutriționist britanic, Faye Thompson, subliniază importanța conștientizării conținutului de zahăr: „Reducerea alcoolului este un lucru minunat, dar ceea ce se plătește dacă se trece la berea fără alcool este conținutul mai mare de zahăr. Zahărul este adevăratul vinovat, nu grăsimea, atunci când vine vorba de creșterea în greutate.”
Astfel, este esențial ca băutorii să verifice etichetele berilor fără alcool pentru a înțelege mai bine compoziția lor.
Producătorii de bere se apără, explicând că diferențele de conținut de zahăr sunt rezultatul proceselor utilizate în producția berii cu conținut redus de alcool.
Johnny Clayton, de la Big Drop, detaliază procesul: „Într-o bere cu tărie deplină, alcoolul este format de drojdia care mănâncă zahărul extras din orzul maltezat. Acesta se transformă în alcool prin fermentare. În cazul unor mărci de bere cu conținut redus de alcool, un exces de zahăr nu se transformă și rămâne după fermentație.”
Interesant este că, în ciuda acestor descoperiri, popularitatea berii fără alcool continuă să crească. Potrivit British Beer and Pub Association, vânzările acestui tip de băutură au crescut cu 15% în 2022 în Marea Britanie, înregistrând o creștere de 520% în ultimul deceniu. În România, deși piața berii a scăzut în 2022 cu 5%, categoria de bere fără alcool a avut o evoluție spectaculoasă, depășind 5% cotă de piață, conform Economedia.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.