in

Adevărul din spatele rafturilor. Cum sunt păcăliți clienții în supermarketurile din România

Recent, un cetățean român a reușit să atragă atenția asupra unei practici înșelătoare întâlnite în supermarketurile din România.


Înarmat cu o cameră de filmat, acesta a demonstrat cum clienții sunt păcăliți cu prețuri false, filmând incidentul într-un magazin Carrefour. Imaginile au devenit rapid virale, dezvăluind o realitate îngrijorătoare despre felul în care unele supermarketuri își tratează clienții.

Bărbatul a observat că prețul afișat la raft pentru un produs era de 24 de lei, în timp ce la casă prețul aceluiași produs era de 29 de lei. A decis să filmeze discrepanța și să ceară explicații angajaților magazinului. „Ca să vă știe toată lumea. Deci, aici, la raft e 24 de lei, iar la case 29 de lei. De ce sunt așa diferențe, de ce? Sunt 5 lei diferență la preț? Cum adică, furați 5 lei de la fiecare persoană?”, a întrebat bărbatul pe un ton ferm.

Angajata magazinului, luată prin surprindere, a început imediat să strângă produsele de la raft fără a oferi vreo explicație. În tot acest timp, paznicul magazinului a intervenit, încercând să minimalizeze situația și să-l calmeze pe client. „Nu e vina fetei, fără gălăgie, vă rog”, a spus paznicul, adăugând ironic: „Eu fur, da”, într-o încercare de a deturna discuția.

Practici Înșelătoare în Supermarketuri: O Problemă Răspândită

Acest incident nu este singular. Numeroși internauți au postat în trecut imagini și videoclipuri similare, în care demonstrează că prețurile afișate la raft diferă de cele de la casă. Deși diferențele de preț sunt uneori de doar câțiva lei, acestea se pot aduna și pot reprezenta o sumă semnificativă, afectând în mod direct bugetul clienților.

Lista practicilor înșelătoare întâlnite în supermarketuri include:

  • Prețuri false la raft: Prețurile afișate la raft sunt mai mici decât cele de la casă.
  • Promotii inexistente: Reclame care anunță reduceri sau oferte speciale, dar care nu sunt aplicate la casă.
  • Produse scanate de mai multe ori: Se întâmplă ca un produs să fie scanat de două ori, iar clientul să nu observe acest lucru la timp.

Astfel de practici nu doar că induc în eroare clienții, dar creează și o atmosferă de neîncredere și frustrări. În mod normal, aceste comportamente ar trebui să fie sancționate sever de autorități, însă aplicarea legilor lasă de dorit.

Reacția Autorităților și Importanța Acțiunilor Imediate

În ciuda numeroaselor dovezi și reclamații aduse de clienți, autoritățile române nu au luat măsuri suficient de drastice pentru a descuraja aceste practici. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are responsabilitatea de a monitoriza și sancționa astfel de abateri, însă acțiunile sale par insuficiente pentru a genera o schimbare reală.

„Într-adevăr, este vorba doar despre 5 lei, dar adunați, se strâng. În plus, nu este corect, din niciun punct de vedere, să se afișeze un preț, iar la casa de marcat, să fie altul. Supermarketurile care fac astfel de gesturi merită să intre în vizorul ANPC”, a spus bărbatul care a expus incidentul.

Pentru a preveni aceste situații, este esențial ca autoritățile să intensifice controalele și să aplice sancțiuni corespunzătoare. De asemenea, clienții trebuie să fie vigilenți și să raporteze orice discrepanțe observate. Publicarea incidentelor pe rețelele de socializare poate ajuta la creșterea gradului de conștientizare și la presiunea asupra retailerilor de a respecta legea.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.