Kim Stevens, o pensionară din Londra, a devenit ținta unei escrocherii telefonice ce a costat-o aproape 60.000 de dolari.
Escrocheria a început cu un apel înșelător de la o persoană pretinzând că este reprezentantul cardului de credit VISA. Convinsă că vorbește cu un oficial antifraudă, Stevens a furnizat informațiile personale solicitate, fără a accesa contul său online din „motive de securitate”.
Stevens, care locuiește într-o pensiune modestă, a descris această experiență ca fiind începutul unui coșmar. I-a fost comunicat că contul ei a fost compromis și, pentru a rezolva problema, a fost îndrumată să retragă numerar pentru a „ajuta la investigație”, cu promisiunea că sumele vor fi returnate în cont.
Realizarea amară și consecințele
După aproape două săptămâni, Stevens a constatat cu stupoare că suma, în valoare de aproape 59.000 de dolari, dispăruse din linia ei de credit. Contactând poliția, organizațiile antifraudă și banca sa, ea și-a exprimat îndoiala privind modul în care va reuși să se refacă financiar și emoțional după acest incident.
Stevens consideră că Banca din Montreal, unde avea contul, ar fi trebuit să detecteze tranzacțiile neobișnuite, sugerând astfel o responsabilitate parțială a băncii. În prezent, ea primește sprijin de la vecina sa, Sally Stenabaugh, prin strângerea de donații.
Această escrocherie nu este un caz izolat. Potrivit unor estimări guvernamentale, în 2022, 40% dintre utilizatorii de telefonie mobilă din Marea Britanie au primit apeluri sau mesaje suspecte.
Pentru telefonie fixă, procentul a fost și mai mare, de 53%. Această tendință alarmantă contribuie la creșterea criminalității prin fraudă, care reprezintă 41% din infracțiunile estimate în Anglia și Țara Galilor. Din păcate, doar 14% din cazurile totale de fraudă sunt raportate autorităților.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter