Această performanță remarcabilă a avut loc în luna iulie 2024, pe o piață europeană aflată în declin, ceea ce adaugă o dimensiune suplimentară succesului BMW.
În timp ce cererea de mașini electrice a scăzut pe continent, BMW a reușit să își majoreze livrările și să devanseze Tesla, un lider tradițional al industriei de vehicule electrice.
Creșterea vânzărilor BMW și scăderea Tesla
Potrivit datelor oferite de firma de consultanță Jato Dynamics, BMW a înregistrat o creștere impresionantă de aproape o treime a vânzărilor de automobile complet electrice în Uniunea Europeană, ajungând la 14.869 de unități în luna iulie 2024. În contrast, Tesla, cunoscută pentru dominanța sa în piața vehiculelor electrice, a suferit o scădere de 16% în aceeași perioadă, înregistrând doar 14.561 de unități vândute.
Această schimbare de lider în vânzările lunare subliniază transformările rapide și dinamice din industria auto europeană. Deși Tesla a rămas lider la nivelul întregului an 2024, performanța BMW în luna iulie reprezintă un punct de cotitură semnificativ. BMW a demonstrat că, în ciuda dificultăților pieței, inovarea și adaptarea pot duce la succes.
Cererea pentru mașini electrice, în declin în Europa
Deși BMW a reușit să obțină rezultate impresionante, contextul general al pieței europene de mașini electrice este unul marcat de scăderi. În luna iulie 2024, cumpărătorii europeni au înmatriculat 139.300 de mașini electrice noi, o scădere de 6% comparativ cu aceeași lună a anului precedent. Această scădere se datorează în mare parte reducerii sau eliminării subvențiilor guvernamentale pentru vehiculele electrice în mai multe țări, printre care Germania și Suedia.
Aceste schimbări au determinat producătorii auto să își regândească strategiile în ceea ce privește electrificarea flotei lor. Volkswagen, cel mai mare producător european de automobile, a anunțat recent că va reduce capacitatea de producție la uzinele sale din Germania, ceea ce ar putea întârzia lansarea de noi modele electrice. Mercedes-Benz, un alt jucător major, își revizuiește, de asemenea, planurile referitoare la modelele electrice.
Felipe Munoz, analist la Jato Dynamics, a subliniat că „lipsa de claritate cu privire la subvenții și viitorul mașinilor electrice continuă să reprezinte o barieră pentru consumatori”, evidențiind faptul că această incertitudine, combinată cu valoarea reziduală mică a mașinilor electrice, a contribuit la scăderea cererii.
Succesul BMW într-o piață dificilă
În ciuda trendului descendent, BMW a reușit să se poziționeze favorabil pe piața europeană, datorită cererii constante pentru modelele sale electrice de succes, cum ar fi i4 și iX1. Acestea s-au vândut mai bine decât modelele similare oferite de Mercedes și Audi, confirmând poziția puternică a BMW în segmentul premium al mașinilor electrice.
Un alt aspect important este faptul că Modelul Y de la Tesla, deși încă cel mai bine vândut model electric în Europa în prima jumătate a anului, a înregistrat o scădere a livrărilor. Acest model, care a fost lansat în urmă cu peste patru ani, începe să piardă din atractivitate în fața ofertelor mai noi și mai avansate ale concurenței.
Pe de altă parte, producătorii chinezi de vehicule electrice, care au început să își extindă prezența în Europa, s-au confruntat cu dificultăți în luna iulie 2024. Noile tarife impuse de Uniunea Europeană au dus la o reducere cu 45% a importurilor de mașini electrice din China, comparativ cu luna iunie.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.