in

Boeing reduce personalul și amână lansarea 777X. O nouă criză în industria aviatică?

Boeing, unul dintre cei mai mari producători de avioane din lume, a anunțat recent o serie de măsuri semnificative care vor afecta atât forța de muncă, cât și producția anumitor modele de aeronave.

Boeing reduce personalul și amână lansarea 777X. O nouă criză în industria aviatică?

Potrivit unui comunicat, compania va reduce cu 10% numărul angajaților, iar livrările noului model 777X vor fi amânate din nou, până în 2026. Aceste măsuri vin într-o perioadă dificilă pentru companie, care se confruntă cu provocări financiare și tehnice deosebite.

Kelly Ortberg, directorul general al Boeing, a transmis un mesaj clar angajaților, explicând că aceste decizii sunt necesare pentru a se adapta la realitatea financiară actuală. El a subliniat că firma are nevoie să își „reseteze nivelul forței de muncă” și să își îndrepte atenția către prioritățile esențiale ale companiei. Această reducere de 10% din personal este o măsură dureroasă, dar necesară pentru a menține echilibrul financiar și pentru a asigura viitorul companiei.

Această decizie vine pe fondul provocărilor majore cu care se confruntă industria aviatică la nivel global, inclusiv scăderea cererii pentru avioane comerciale și întârzierile repetate în proiectele majore, precum 777X. Deși detaliile exacte privind numărul de locuri de muncă afectate nu au fost făcute publice, este clar că această măsură va avea un impact semnificativ asupra angajaților și asupra economiei locale din zonele unde Boeing operează fabrici și facilități de producție.

Amânarea livrărilor modelului 777X

În același mesaj către angajați, Ortberg a anunțat o altă decizie importantă: amânarea livrărilor modelului 777X, un avion considerat esențial pentru viitorul companiei. Inițial prezentat ca un succesor al popularului model 777 în 2013, 777X trebuia să intre în funcțiune în 2020. Cu toate acestea, întârzierile în dezvoltare și omologare au împins această dată în mod repetat, ajungându-se acum la un nou termen, anul 2026.

Ortberg a menționat că Boeing își va concentra eforturile pe producerea și livrarea modelului 767 Freighters, un avion de marfă foarte solicitat, până în 2027. Aceasta reflectă schimbarea de strategie a companiei, care prioritizează aeronavele cargo, în detrimentul modelelor comerciale, unde cererea a scăzut în urma pandemiei și a altor factori economici.

Pierderi în diviziile de apărare și securitate

Pe lângă provocările din sectorul aviației comerciale, Boeing anticipează pierderi substanțiale și în diviziile de apărare, spațială și securitate. Ortberg a recunoscut că aceste pierderi vor afecta rezultatele companiei în trimestrul curent. Aceasta este o veste îngrijorătoare, având în vedere că Boeing a mizat pe diviziile sale de apărare și securitate pentru a compensa scăderea cererii în sectorul comercial.

Aceste probleme au fost agravate de dificultăți în execuția unor contracte guvernamentale majore și întârzieri în implementarea unor tehnologii avansate. Pierderile din aceste divizii vin într-un moment critic, când Boeing încearcă să-și reconsolideze poziția pe piața globală și să își recâștige încrederea clienților.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.