Gigantul auto chinez BYD (Build Your Dreams) a făcut un pas major în cursa globală a vehiculelor electrice, depășindu-l pe rivalul său american Tesla la capitolul venituri anuale.
Cu încasări de peste 107 miliarde de dolari în 2024, BYD nu doar că s-a poziționat pe primul loc în industrie, ci a și demonstrat o ascensiune spectaculoasă într-un domeniu dominat până de curând de branduri occidentale.
Creșterea semnificativă, susținută în principal de vânzările de modele hibride, vine într-un context de tranziție accelerată către mobilitatea electrică și evidențiază puterea tot mai mare a jucătorilor asiatici pe piața globală.
O ofensivă chineză alimentată de inovație și strategie
BYD a încheiat anul 2024 cu venituri de 777 miliarde de yuani (echivalentul a aproximativ 107 miliarde de dolari), înregistrând o creștere impresionantă de 29% față de anul precedent. Această performanță depășește veniturile Tesla, care s-au oprit la 97,7 miliarde de dolari, și marchează un punct de cotitură în competiția dintre cele două companii.
Wang Chuanfu, președintele și directorul general al BYD, a declarat că 2024 a fost un an al „dezvoltării rapide”, evidențiind faptul că producătorul chinez a reușit să atingă în noiembrie un prag istoric: 10 milioane de vehicule electrificate produse.
„BYD a devenit lider industrial în toate domeniile – de la baterii, electronice până la vehicule cu energie nouă – rupând dominaţia mărcilor străine şi remodelând peisajul pieţei globale,” a afirmat Wang într-o declarație publicată de companie.
Spre deosebire de Tesla, care s-a concentrat în principal pe vehicule complet electrice, BYD a mizat pe o strategie mixtă, promovând agresiv modelele hibride. Această abordare i-a permis să răspundă mai bine cererii variate de pe piețele internaționale, în special în regiunile unde infrastructura pentru încărcare electrică este încă în dezvoltare.
În plus, BYD produce nu doar mașinile în sine, ci și componente esențiale precum bateriile și sistemele electronice, oferindu-i un avantaj competitiv semnificativ în ceea ce privește controlul costurilor și flexibilitatea producției.
Citește și: Tesla se confruntă cu un declin surprinzător pe piețele cheie din lume
Tehnologia Super e-Platform: un salt în viitorul electromobilității
Unul dintre cele mai discutate subiecte legate de ascensiunea BYD este noua sa platformă de baterii, denumită „Super e-Platform”. Potrivit companiei, această tehnologie ar permite încărcarea vehiculelor electrice în doar cinci minute pentru o autonomie de 400 de kilometri – un timp comparabil cu alimentarea unei mașini clasice cu benzină. Deși aceste afirmații nu au fost încă verificate independent, entuziasmul din jurul acestei inovații este palpabil.
Analiștii din industrie au descris platforma ca fiind „de pe altă lume”, sugerând că, dacă se dovedește fiabilă, ar putea schimba fundamental modul în care oamenii percep și utilizează mașinile electrice. Un astfel de progres ar elimina una dintre cele mai mari temeri ale consumatorilor: anxietatea legată de autonomie și timpul lung de încărcare.
Tehnologia ar putea avea următoarele implicații majore:
-
Accelerarea adoptării EV-urilor (vehicule electrice) în rândul consumatorilor reticenți;
-
Reducerea dependenței de rețele dense de stații de încărcare rapide, deoarece timpul de staționare s-ar reduce dramatic;
-
Creșterea presiunii asupra competitorilor să dezvolte soluții similare, accelerând inovația în domeniu.
Totodată, acest avans tehnologic consolidează poziția BYD nu doar ca un simplu producător auto, ci ca un pionier al mobilității sustenabile pe termen lung.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.