Un tren maglev dezvoltat de China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC) a atins viteze uluitoare de peste 623 km/h în timpul testelor, un adevărat salt tehnologic ce promite să revoluționeze transportul feroviar.
CASIC, compania de stat cunoscută pentru proiectele sale ambițioase, de la nave spațiale la rachete, a împins limitele posibilului prin dezvoltarea unui tren maglev capabil să atingă viteze comparabile cu cele ale avioanelor.
Noua realizare nu numai că depășește recordul anterior deținut de un tren japonez, care a atins 603 km/h, dar și demonstrează angajamentul Chinei către inovare și sustenabilitate în domeniul transporturilor.
Principiul Maglev: tehnologie și beneficii
Trenurile maglev utilizează un sistem avansat de levitație magnetică care elimină fricțiunea dintre tren și șine, permițând atingerea unor viteze impresionante.
Această tehnologie, care propulsează trenul pe o „pernă de aer„, nu doar că asigură o viteză superioară, dar reduce și zgomotul și emisiile, oferind o alternativă ecologică și eficientă la mijloacele de transport convenționale.
Mândria CASIC pentru acest test de succes este palpabilă. Compania preconizează că trenul va atinge în viitor viteze de până la 1.000 km/h, ceea ce ar însemna posibilitatea de a călători de la Shenzhen la Shanghai în aproximativ o oră, un timp de parcurs revoluționar care ar putea transforma radical mobilitatea internă în China.
Recorduri de viteză și în România
Pe plan local, România a înregistrat de asemenea un record de viteză în transportul feroviar. Trenul Dacia a surprins prin atingerea unei viteze care i-a permis să recupereze un decalaj de 22 de minute și să stabilească un nou record pe tronsonul Simeria-Sighișoara.
Acest eveniment subliniază eforturile de modernizare ale infrastructurii feroviare din România și dorința de a îmbunătăți serviciile de transport pentru cetățeni.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.