Această inițiativă, finanțată din fonduri europene, va acoperi principalele autostrăzi și drumuri naționale ce leagă Bucureștiul de Pitești (A1), Constanța (A2), Ploiești (A3) și DN1 București-Ploiești.
Licitația pentru acest contract a fost lansată în aprilie 2023, atrăgând oferte de la trei consorții majore: ASSECO SEE SRL – URBAN SCOPE SRL – BS TELECOM SOLUTIONS doo – ASGO TELECOM SRL, ELEKTRA INVEST SRL, și INTETRA ELEKTRONIK SANAYI VE TICARET AS – TETRA HGS ELEKTRONIK SISTEMLERI ANONIM ȘIRKETI. În ciuda competiției acerbe, procedura a fost blocată temporar de o contestație depusă de un furnizor din Turcia. Cu toate acestea, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins recent această contestație, permițând CNAIR să avanseze cu semnarea contractului.
Deși CNAIR nu a dezvăluit oficial câștigătorul, se speculează că acesta ar putea fi Elektra, o companie bucureșteană specializată în instalații electrice. Elektra a înregistrat o cifră de afaceri de 114 milioane de lei și are 85 de angajați. Compania a depus o cerere de intervenție în cadrul procesului, sugerând că este pregătită să preia acest proiect complex.
Implementarea unui Sistem Modern
Noul sistem de monitorizare și radare fixe va fi instalat pe autostrăzile și drumurile naționale cheie, aducând îmbunătățiri semnificative în siguranța rutieră și eficiența traficului. Printre echipamentele incluse se numără:
- Radare fixe pentru măsurarea vitezei
- Panouri de informare și avertizare cu mesaje variabile (VMS)
- Sisteme pentru monitorizarea și controlul rovinietei
- Cântărirea din mers a camioanelor
- Stații meteo dotate cu senzori de polei
- Sistem ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare
Contractul prevede o durată de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, asigurând o implementare rapidă și eficientă. Sistemele de detecție incidente vor permite detecția automată a incidentelor și generarea de alarme în caz de oprire a vehiculelor, mers pe contrasens, prezența pietonilor sau aglomerare de vehicule.
Distribuția Echipamentelor
Autostrada A1 București – Pitești va beneficia de:
- 48 de sisteme de detecție incidente
- 33 de camere mobile
- 8 camere CCTV
- 5 stații meteo
- 22 panouri VMS noi
- 16 panouri VMS pe bretele
- 2 sisteme pentru măsurarea vitezei și cântărirea din mers a camioanelor
Autostrada A2 București – Cernavodă va include:
- 66 de camere de detecție incidente
- 35 de camere mobile
- 40 de camere CCTV
- 8 stații meteo
- 9 panouri VMS
- 1 sistem de cântărire din mers
Autostrada A3 București – Ploiești va avea:
- 20 de bucle inductive
- 42 de camere de detecție
- 29 de camere de detecție incidente
- 16 camere CCTV
- 4 stații meteo
- 17 panouri VMS
DN 1 București – Ploiești va beneficia de:
- 16 bucle inductive
- 28 de camere de detecție incidente
- 17 camere mobile
- 7 panouri VMS
Colaborare cu Ministerele
În paralel cu acest proiect, Ministerul Transporturilor și Ministerul de Interne colaborează pentru implementarea sistemului E-SIGUR, destinat monitorizării vitezei. Acest proiect este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Chestorul Mădălina Moșoiu a confirmat că există finanțare disponibilă, dar modul de funcționare al sistemului este încă în discuție.
Aceste inițiative subliniază angajamentul autorităților de a îmbunătăți siguranța rutieră și de a moderniza infrastructura națională de transport. Implementarea acestor sisteme avansate de monitorizare va aduce beneficii pe termen lung atât pentru șoferi, cât și pentru economia națională, prin reducerea accidentelor și creșterea eficienței traficului.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.