Deși această cifră reprezintă o încetinire comparativ cu avansul de 60% din 2022, semnalele sunt pozitive pentru continuarea trendului ascendent.
Potrivit datelor furnizate de compania de cercetare Rho Motion și preluate de Reuters, vânzările de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in (PHEV) au cunoscut un avans consistent. „Ritmul de creștere încetinește, dar asta este ceea ce se așteaptă pe piețe în creștere ca aceasta”, explică Charles Lester, managerul de date la Rho Motion. El subliniază o realitate de piață: nu este posibilă dublarea vânzărilor în fiecare an.
Vânzările globale de EV din 2023 au fost aproape de prognoza Rho Motion de 30%, iar pentru 2024, firma anticipează o creștere între 25% și 30%. În decembrie 2023, s-a înregistrat un record lunar de 1,5 milioane de unități vândute. Din totalul de 13,6 milioane vehicule electrice vândute în 2023, 9,5 milioane au fost vehicule complet electrice sau electrice cu baterie (BEV), restul fiind PHEV.
Tendințe în Industria Vehiculelor Electrice
Cu toate acestea, unii producători auto exprimă preocupări privind posibila scădere a cererii în Europa și alte piețe, pe fondul așteptărilor consumatorilor pentru modele mai accesibile și eficiente, a căror lansare este prevăzută în următorii doi-trei ani.
Vânzările de BEV au înregistrat o creștere de 50% în SUA și Canada, iar în Europa și China, creșterea a fost de 27%, respectiv 15%. Decizia Germaniei de a elimina subvențiile pentru vehiculele electrice ar putea influența negativ vânzările din Europa în 2024, conform declarațiilor lui Lester.
Rho Motion observă că doar 8% din vânzările de BEV în Europa sunt în segmentul de vehicule mai mici, dar se așteaptă o schimbare odată cu introducerea pe piață a unor modele mai accesibile, cum ar fi Citroen eC3 de la Stellantis.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter