Până la mijlocul anului, producătorul român a reușit să atragă o mare parte dintre cumpărători, mulți dintre aceștia optând pentru variantele de top ale acestui model.
Deși prețurile au crescut, nu s-au lăsat descurajați de acest aspect, alegând echipamentele cele mai scumpe.
Creșterea vânzărilor și alegerea versiunilor premium
Dacia Duster a ajuns să fie unul dintre cele mai vândute modele de pe piața auto din România. În 2024, succesul a fost cu atât mai mare, având în vedere că schimbarea de generație a venit într-un moment în care românii erau deja familiarizați cu fiabilitatea și accesibilitatea acestui model. Cei care au ales să cumpere un Duster nou nu s-au mulțumit cu variantele de bază, ci au optat pentru versiunile premium, care includ cele mai noi tehnologii și echipamente. Astfel, modelele Journey și Extreme au reprezentat 86% din totalul vânzărilor din 2024.
„România a înregistrat o premieră istorică. Una din zece mașini vândute a fost un Duster. Sperăm să fie cât mai multe de acest fel”, a declarat Mihai Bordeanu, Managing Director Dacia South-East Europe și Head of Country România.
Acesta a subliniat faptul că românii au demonstrat un interes ridicat pentru versiunile mai scumpe ale modelului Duster, chiar și în contextul unei creșteri a prețurilor. Potrivit datelor disponibile, 43% dintre cumpărători au ales versiuni cu tracțiune integrală, iar 34% dintre aceștia au optat pentru motorizări hibride. Aceste opțiuni nu sunt tocmai ieftine, dar rezonează cu dorința de a obține o performanță mai mare și un consum mai redus de carburant.
Citește și: Dacia Sandero pregătește marea surpriză! Va depăși Tesla Model Y și VW Golf în Europa
Impactul financiar al succesului Dacia Duster
Lansarea noii generații Duster a adus și un impact financiar semnificativ asupra economiei auto din România. Cu un preț mediu estimat de 25.000 de euro per vehicul, vânzările au generat venituri de aproximativ 150 de milioane de euro în doar jumătate de an. Acest succes se aliniază cu tendința românilor de a alege echipamente premium, chiar și în condițiile unei piețe auto în plină expansiune și cu prețuri mai mari.
„Anul trecut, Duster a fost pe locul 2, iar una din trei mașini vândute din acest model are motorul full-hibrid”, a adăugat Mihai Bordeanu.
Acesta a punctat faptul că interesul pentru motorizările hibride a crescut semnificativ, ceea ce reflectă o schimbare în mentalitatea consumatorilor români. Aceștia sunt tot mai preocupați de reducerea emisiilor și de economisirea carburantului, iar Dacia a răspuns acestei cerințe prin oferirea de variante de motorizare care îmbină performanța cu eficiența.
Astfel, noile modele Dacia sunt un exemplu clar de succes comercial, demonstrând că românii sunt dispuși să plătească un preț mai mare pentru a beneficia de produse auto de calitate superioară.
Te poate interesa și: Dacia Duster 2025: SUV-ul românesc care cucerește europa și luptă pentru titlul „Mașina Anului”
Lumea Bigster: un nou capitol pentru Dacia
Pe lângă succesul Duster, Dacia a început să atragă atenția și cu un alt model inovator: Bigster. Acesta se poziționează ca un SUV de dimensiuni mari, cu echipamente suplimentare, care includ hayon electric și camere 360 de grade. Bigster se adresează unui segment de piață care caută mai mult decât un simplu vehicul, fiind un model care pune accent pe confortul și siguranța pasagerilor, dar și pe designul modern.
„Aproape 94% din comenzile Bigster sunt echipări de top. Procentul este peste cel înregistrat la Duster și procentajul de hibride a demarat și el foarte sus”, a declarat Mihai Bordeanu, făcând referire la succesul imens al noii serii.
Deși Bigster este încă la început, având livrări programate pentru primăvara lui 2025, deja există un interes ridicat din partea publicului. În primele zile de la deschiderea comenzilor, interesul online a fost semnificativ mai mare decât cel pentru Duster, ceea ce indică o tendință ascendentă în rândul cumpărătorilor care doresc să aibă în parcarea lor un model mai mare și mai echipat.
La uzina din Mioveni, producția acestui model a început deja să se dezvolte treptat, iar primii clienți vor putea să își ridice noile mașini începând din luna aprilie. De asemenea, pentru luna martie, sunt așteptate livrările pentru showroom-uri, iar testele pentru presă vor avea loc înaintea primelor livrări către clienți.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.