in

Economii importante la cumpărături! Cum găsesc românii produse la jumătate de preț față de hypermarketuri?

Românii își direcționează tot mai mult atenția către magazinele de tip discount și produsele de marcă proprie, în căutarea celor mai bune oferte.


Vânzările au crescut semnificativ, cu 16% în 2023, pentru magazinele care oferă produse la prețuri considerabil mai mici decât cele din hypermarketuri.

Consumatorii români au descoperit că pot face economii importante alegând magazinele de tip discount sau optând pentru produsele de marcă proprie ale magazinelor.

Comparativ cu prețurile din hypermarketuri, diferențele de preț pot fi chiar și de jumătate, ceea ce reprezintă o gură de oxigen pentru bugetele afectate de creșterea costurilor vieții.

Exemplul Clar al Economiei

Un bax de hârtie igienică poate fi achiziționat de la un magazin de tip discounter cu 10 lei, în timp ce într-un hypermarket, același produs poate costa 18 lei.

Similar, produse esențiale precum bulionul, făina, laptele, compotul și salamul pot fi găsite la prețuri cu aproximativ 15 lei mai mici în cazul mărcilor proprii ale supermarketurilor, comparativ cu brandurile consacrate.

În ciuda popularității lor în rândul consumatorilor cu bugete limitate, existența și viitorul produselor de marcă proprie sunt acum sub semnul întrebării, în urma unei declarații controversate a ministrului Agriculturii, care a propus interzicerea acestora pentru a crea o relație comercială mai echitabilă între producători și consumatori.

Această propunere a stârnit îngrijorare în rândul cumpărătorilor care se bazează pe aceste produse pentru a-și gestiona cheltuielile.

Strategii de Economisire în goana după reduceri

Adaptarea la cererea pentru oferte și reduceri a devenit o strategie comună pentru retaileri, care oferă tot mai multe cupoane și promoții prin aplicațiile lor.

Totodată, consultanții financiari recomandă organizarea cumpărăturilor pe săptămână și concentrarea pe magazinele cu prețuri mai avantajoase pentru a minimiza tentațiile și cheltuielile impulsive.

Pentru a se încadra în bugete, uneori consumatorii sunt nevoiți să renunțe la produsele preferate în favoarea unor alternative mai ieftine. Untul și îndulcitorii sunt exemple de produse frecvent sacrificate, reflectând compromisurile la care sunt dispuși să recurgă românii pentru a economisi.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.