Conform acestor testări, un procent semnificativ de 49% dintre elevii români se confruntă cu dificultăți în convertirea prețurilor în alte monede, iar 42% întâmpină probleme în identificarea ideii principale a unui text citit.
Aceste rezultate plasează România pe unul dintre ultimele locuri în Uniunea Europeană, devansând doar Bulgaria, și pe poziții inferioare la nivel global în evaluările de matematică, științe și citire.
Analizând evoluția scorurilor obținute de România la testările PISA, se observă o stagnare la un nivel mediu de 428 de puncte pentru fiecare dintre cele trei domenii evaluate. Aceasta indică o lipsă de progres în educația românească, în pofida eforturilor și a contextului educațional schimbător.
Ministrul Educației din România, Ligia Deca, atribuie aceste rezultate neconcludente influenței pandemiei COVID-19 și a necesității de a adopta cursuri online.
Ea subliniază că, în ciuda acestor provocări, țara a reușit să mențină o performanță constantă și a implementat politici publice eficiente pentru limitarea pierderilor educaționale.
Pe de altă parte, reprezentanți ai Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) subliniază importanța investițiilor în sectorul educațional. Ei sugerează că, prin alocarea unor resurse financiare mai ample pentru educație, România ar putea îmbunătăți semnificativ performanța elevilor în matematică.
Comparând situația României cu cea a altor țări, precum Norvegia și Croația, devine evident că modul în care sunt utilizate resursele financiare poate avea un impact major asupra rezultatelor educaționale.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.