in

Eforturi de excepție la Madrid! Cum a reușit TAROM să decoleze în mijlocul haosului energetic

Ziua de 28 aprilie a adus o provocare majoră pentru infrastructura energetică a Europei de Sud-Vest.

Eforturi de excepție la Madrid! Cum a reușit TAROM să decoleze în mijlocul haosului energetic

Spania, Portugalia și sudul Franței s-au confruntat cu pene masive de curent, care au provocat haos în transporturi, telecomunicații și viața de zi cu zi.

Aeroportul Adolfo Suárez Madrid-Barajas, unul dintre cele mai aglomerate noduri aeriene ale Europei, a fost grav afectat de această criză, lăsând mii de pasageri blocați și sute de zboruri anulate sau întârziate.

În acest context tensionat, compania aeriană națională a României, TAROM, a reușit să gestioneze o situație extrem de complicată cu profesionalism și determinare. Aeronava TAROM RO 415 a aterizat la Madrid exact în momentul în care aeroportul cădea pradă blackout-ului. Totuși, datorită unei coordonări eficiente între echipele de operațiuni de la sol și partenerii locali, zborul de întoarcere, RO 416, a reușit să decoleze spre București cu doar o oră întârziere.

Comunicatul oficial al TAROM a evidențiat gravitatea situației: „O mare parte din Spania şi Portugalia a fost afectată de întreruperi majore ale alimentării cu energie electrică. Aviaţia pare să fie unul dintre sectoarele afectate de pene de curent, aşa cum s-a întâmplat şi pe Aeroportul din Madrid, Barajas.” Într-un peisaj dominat de incertitudine și infrastructuri nefuncționale, echipele de intervenție au demonstrat un spirit de echipă și o eficiență remarcabile.

Potrivit datelor oficiale, în ziua respectivă erau programate 3.005 zboruri în Spania, cu peste 520.000 de pasageri, și 709 zboruri în Portugalia, cu aproximativ 123.000 de pasageri. Multe dintre acestea au fost afectate, ceea ce subliniază și mai mult importanța reușitei operațiunii TAROM.

Cum a reușit TAROM să îmbarce pasagerii în lipsa curentului electric

Operațiunea de îmbarcare a celor 150 de pasageri ai zborului RO 416 a fost o demonstrație clară de adaptabilitate și profesionalism. În lipsa curentului electric, accesul la aeronave și funcționarea normală a aeroportului erau imposibile. Însă, în colaborare cu agentul de handling South Europe și compania de supervizare AeroJetWay, echipa de Operațiuni Sol TAROM a reușit să mobilizeze resursele necesare.

Un rol crucial l-au avut generatoarele de rezervă aduse de personalul aeroportuar, care au permis deschiderea ușilor necesare pentru îmbarcarea pasagerilor. Într-o atmosferă în care fiecare minut conta, aeroportul a acordat zborului undă verde, cu condiția ca procesul de rulare să fie finalizat în maximum 7 minute. Echipajul TAROM a răspuns cu promptitudine și eficiență la această provocare, reușind ceea ce mulți ar fi considerat imposibil.

Încărcarea avionului, completarea foilor de control și îmbarcarea pasagerilor s-au realizat într-un timp record, având în vedere condițiile extreme. Durata întârziată a decolării – de doar o oră – a fost cauzată exclusiv de necesitatea apelării la generatoare de rezervă, a organizării autobuzelor de transport la scară și a realizării procedurilor de siguranță.

Cristian Anghel, Director Operațiuni Sol al TAROM, a subliniat: „Acesta este unul dintre momentele în care doar echipele de profesionişti, colaborarea TAROM bună şi de tradiţie în Europa cu toţi cei implicaţi în derularea zborurilor, dar şi echipajul de zbor calificat reuşesc să salveze situaţia pe fundalul unui eveniment extrem de serios pentru noi toţi.” Aceste cuvinte surprind esența reușitei TAROM: o combinație de experiență, cooperare și profesionalism.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.