in

Gara de Nord din București se transformă! Cum va arăta cel mai modern nod feroviar din România – POZE

Gara de Nord din București, cea mai mare stație de cale ferată din România, va intra într-un amplu proces de modernizare, care promite să transforme acest nod feroviar într-unul dintre cele mai moderne din Europa.

Gara de Nord din București se transformă! Cum va arăta cel mai modern nod feroviar din România - POZE

Primele imagini cu viitorul aspect al gării au fost deja prezentate publicului, stârnind entuziasm printre pasionații de infrastructură și călători.

Aceste imagini, publicate pe un grup feroviar pe rețelele sociale, oferă un prim indiciu despre cum ar putea arăta gara după finalizarea lucrărilor. Proiectul de modernizare a fost gândit pentru a aduce Gara de Nord la standardele europene, având în vedere atât nevoile de transport, cât și dorința de a crea un spațiu mai confortabil și mai accesibil pentru călători.

Etapele proiectului de modernizare

Lucrările de modernizare sunt împărțite în trei etape esențiale, fiecare vizând diferite zone ale Gării de Nord. Contractul pentru prima etapă a fost semnat în 2024 și are un termen estimat de 55 de luni, dintre care 9 luni sunt alocate pentru proiectare și 46 de luni pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor.

Prima etapă vizează trei corpuri principale ale gării: Corpul A, situat pe Bulevardul Dinicu Golescu, Corpul B, zona centrală cu coloanele impunătoare și casele de bilete de clasa I, și Corpul C, situat pe Calea Griviței, care găzduiește casele de bilete de clasa a II-a. Aceste trei sectoare vor suferi o transformare completă, având în vedere că sunt elemente cheie ale gării, atât din punct de vedere funcțional, cât și estetic.

În cadrul acestei prime etape, se va pune un accent deosebit pe consolidarea și reabilitarea clădirilor destinate călătorilor, asigurându-se că acestea respectă normele de siguranță și confort actuale. De asemenea, se va acorda o atenție specială restaurării elementelor arhitecturale ale gării, un monument istoric care își va păstra în continuare farmecul și autenticitatea, dar va beneficia și de îmbunătățiri care să îi permită să se integreze în peisajul modern al unui oraș european.

Obiectivele modernizării: mai mult decât o simplă renovare

Proiectul de modernizare al Gării de Nord nu se rezumă doar la renovarea clădirilor și infrastructurii existente, ci include și o serie de elemente inovative care vor contribui la dezvoltarea unui spațiu funcțional și modern. Printre principalele obiective ale acestui proiect se numără crearea unor spații verzi centrale și zone de așteptare moderne, regândirea infrastructurii gării pentru a se adapta principiilor „smart city” și „green city” și îmbunătățirea accesibilității pentru persoanele cu dizabilități.

Crearea unor spații verzi este o inițiativă binevenită, având în vedere că Gara de Nord se află într-o zonă destul de aglomerată a Bucureștiului. Introducerea unor zone verzi și a unor locuri de relaxare va adăuga un plus de confort pentru călători, contribuind totodată la îmbunătățirea calității aerului și a mediului urban. De asemenea, adaptarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilități va facilita accesul acestora, făcând gara mult mai inclusivă și mai prietenoasă pentru toți utilizatorii.

Printre alte lucrări importante se numără modernizarea și adaptarea sistemelor de ventilație, încălzire și iluminat, care vor contribui la un mediu mai plăcut și mai sigur. În plus, se vor implementa noi echipamente de telecomunicații și un sistem de informare a călătorilor mai eficient, pentru a asigura o comunicare mai clară și mai rapidă între călători și personalul gării.

Citește și: Gara de Nord se transformă într-un hub modern și ecologic, promițând o experiență de călătorie revoluționară

Investiția și impactul asupra infrastructurii feroviare din România

Proiectul de modernizare al Gării de Nord are o valoare totală de 419,85 milioane de lei, fără TVA, iar lucrările sunt realizate de asocierea a două firme românești: SC GDO MOV IMPEX SRL și SC OMEGA CERT SISTEM SRL. În afacerea aceasta, nu doar că se pune accent pe îmbunătățirea condițiilor de călătorie, dar se preconizează și o perioadă de garanție de 60 de luni după finalizarea lucrărilor, asigurând astfel că investiția va fi una durabilă.

Prin acest proces de modernizare, Gara de Nord va deveni un model pentru alte gări din România, demonstrând capacitatea țării de a implementa proiecte ambițioase în domeniul infrastructurii feroviare.

Nu doar că se vor îmbunătăți condițiile de transport, dar Gara de Nord va contribui la dezvoltarea infrastructurii feroviare la nivel național, făcând legătura între diversele regiuni ale României și Europa. În plus, modernizarea gării se aliniază cu strategia națională de a aduce infrastructura feroviară românească la nivelul celor mai avansate state membre ale Uniunii Europene.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.