Șoferii deținători de permis categoria B pot tracta remorci sau rulote, dar trebuie să respecte o limită de greutate de maxim 750 kg pentru masa totală maximă autorizată.
Dacă greutatea remorcii depășește această limită, este necesar ca șoferul să obțină permisul categoria E, cunoscut și sub denumirea de categoria BE. Acest permis permite conducerea unor ansambluri mai grele și se obține după absolvirea unui curs special de o săptămână, care include atât teorie, cât și practică în conducerea vehiculelor cu remorcă.
Această regulă asigură că toți șoferii care tractează remorci sunt adecvat pregătiți și pot opera vehiculele în siguranță pe drumurile publice.
Noi semne de circulație pentru menținerea distanței între vehicule
O altă schimbare importantă în Codul Rutier se referă la introducerea unui nou semn de circulație destinat să ajute la menținerea unei distanțe de siguranță între vehicule. Noul indicator rutier, de culoare verde, include două săgeți orientate în sus și o mașină schematizată, fiind însoțit de inscripțiile „păstrați distanța” și „2 săgeți = siguranță”.
Acest semn este un instrument de ghidare și va fi instalat pe sectoarele de drum unde statisticile arată o frecvență ridicată a accidentelor cauzate de nerespectarea distanței de siguranță. Prin acest marcaj, șoferii sunt constant avertizați să păstreze o distanță de siguranță, mărimea acesteia fiind egală cu lungimea celor două săgeți desenate pe carosabil.
Noi responsabilități pentru medicii de familie în evaluarea șoferilor
Recent, s-au propus și alte reguli care ar putea afecta rapid dreptul de a conduce al unor persoane, în special în cazul celor cu probleme psihologice. Medicii de familie joacă un rol crucial în acest nou cadru legal, fiind obligați să raporteze cazurile șoferilor care ar putea avea probleme psihologice ce le-ar afecta capacitatea de a conduce.
Dacă un medic observă simptome de natură psihologică la un pacient, trebuie să elibereze un bilet de trimitere către un psiholog pentru evaluare. Rezultatul acestei evaluări trebuie comunicat în termen de o zi lucrătoare, și dacă se concluzionează că persoana nu este aptă pentru a conduce, aceasta poate pierde dreptul de a opera un vehicul.
De asemenea, la nivel european se discută despre introducerea unor reguli mai aspre, care ar putea include aplicarea la nivelul întregii Uniuni Europene a sancțiunilor impuse unui șofer în țara sa de origine, pentru infracțiuni precum conducerea sub influența alcoolului sau drogurilor.
Această legislație ar putea intra în vigoare începând cu anul 2025.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.