in

Lucrări ample pe autostrăzile României în 2024! Progrese, provocări și așteptări

Asociația Pro Infrastructură (API) a oferit o perspectivă detaliată asupra dezvoltării infrastructurii rutiere din România pentru anul 2024 în construcția de autostrăzi și drumuri expres.

Lucrări ample pe autostrăzile României în 2024! Progrese, provocări și așteptări

API a prezentat două scenarii principale pentru 2024. În cel pesimist, se anticipează finalizarea a 55 km de drumuri, incluzând tronsoanele DEx16 Oradea, A0 Sud 1, A7 Focșani, și porțiuni ale A0.

Scenariul optimist indică finalizarea a până la 140 km de drumuri, adăugând și alte segmente semnificative precum A0 Sud 3, A1 Pitești-Curtea de Argeș, și DEx4 Tureni.

În plus, API a subliniat importanța unor începuturi majore în construcția de autostrăzi, printre care A1 Sibiu – Pitești și A13 Arpașu-Sâmbăta, marcând astfel o perioadă de dezvoltare intensă. Avansul acestor proiecte ar putea fi influențat de disponibilitatea bugetară și de eficiența constructorilor.

Progrese și întârzieri

Reprezentanții API au evidențiat și unele întârzieri, precum proiectul Aktor între DN6 și A1, care, deși are termen în aprilie 2024, se confruntă cu progres lent. Totuși, subliniază necesitatea de a menține presiunea pentru finalizarea acestui segment crucial.

La fel, proiectele italiene de pe A1 Pitești-Curtea de Argeș sunt la un stadiu avansat și pot surprinde prin finalizare anticipată.

Pe de altă parte, API a adus în discuție și proiecte cu șanse de finalizare „50/50”, cum ar fi lucrările efectuate de Dimex pe tronsonul Tureni, unde dificultățile tehnice ridică semne de întrebare asupra finalizării în termen.

Perspective și speranțe

API subliniază că progresele în infrastructura rutieră sunt esențiale pentru dezvoltarea economică a României. În 2023, au fost inaugurați 80,5 km de autostradă și drum expres, adăugându-se la rețeaua existentă care a ajuns la 1075,1 kilometri. Avansul acestor proiecte depinde în mare măsură de gestionarea eficientă a resurselor și de rezolvarea provocărilor birocratice și tehnice.

Prognozele API pentru 2024 sunt un amestec de realism și speranță. Deși există incertitudini și provocări, progresele anticipate ar putea aduce schimbări semnificative în peisajul infrastructurii rutiere din România.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.