in

Max Verstappen trimite un mesaj clar echipei Red Bull

Max Verstappen, campion mondial de Formula 1 pentru a patra oară consecutiv, a avut un sezon 2024 marcat de multe provocări, atât pe pistă, cât și în interiorul echipei Red Bull.

Max Verstappen trimite un mesaj clar echipei Red Bull

După ce a reușit să-și apere titlul, pilotul olandez a lansat un avertisment ferm echipei sale, subliniind că, dacă nu vor avea îmbunătățiri semnificative la monopostul său, nu va mai câștiga titlul mondial în 2025.

Într-un interviu acordat publicației De Telegraaf, Verstappen a discutat despre dificultățile tehnice întâmpinate în acest sezon și a subliniat nevoia urgentă de schimbări pentru a rămâne competitivi în campionatul viitor.

Probleme tehnice și presiuni interne

Anul 2024 a fost, fără îndoială, unul plin de momente intense pentru Max Verstappen. Deși a obținut al patrulea titlu consecutiv, un succes remarcabil în istoria recentă a Formulei 1, pilotul olandez a avut parte de o serie de momente dificile, atât din punct de vedere al performanței pe pistă, cât și al relațiilor interne din cadrul echipei.

Tensiunile au atins un punct culminant în timpul sezonului, mai ales între Christian Horner, șeful echipei Red Bull, și Helmut Marko, consilierul echipei, pe de o parte, și Jos Verstappen, tatăl pilotului, pe de altă parte.

La doar a doua cursă a sezonului, Verstappen a amenințat că va părăsi echipa dacă Helmut Marko își va da demisia, o declarație care a evidențiat cât de fragile erau relațiile interne în acea perioadă. „Nu eram sigur de mine. Se întâmplau multe”, a recunoscut Verstappen în interviul său. De asemenea, el a subliniat că, atunci când lucrurile nu merg bine, nu se grăbește să ia decizii impulsive și că preferă să rămână calm în fața provocărilor. „Când ceva nu merge bine, nu spui pur și simplu că pleci. Eu nu sunt așa”, a afirmat el, reflectând asupra modului în care își gestionează carierea și relațiile cu echipa.

Pe pistă, după un început de sezon puternic, Verstappen a început să simtă cum concurența se apropie. Începând cu cursa de la Miami, în mai, olandezul a recunoscut că a avut mai puține curse în care mașina sa a fost cea mai rapidă. Aceasta a fost o schimbare majoră față de începutul sezonului, când Red Bull domina în mod clar competiția. Cu toate acestea, Verstappen a reușit să-și apere titlul, dar a avut de înfruntat multe provocări tehnice.

Citește și: Calendarul curselor de sprint din Formula 1 în 2025. Toate detaliile și schimbările importante

Probleme aerodinamice și necesitatea îmbunătățirii

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care Max Verstappen le-a semnalat a fost problemele tehnice ale monopostului său, în special în ceea ce privește aerodinamica. La Monza, pilotul olandez a descoperit date care arătau clar că mașina sa nu era într-o formă optimă.

„Puteam deja să simt că echilibrul mașinii nu era așa cum îmi doream”, a spus Verstappen.

Această problemă a fost agravată de dificultățile pe care le-a întâmpinat în virajele lente și pe denivelările circuitelor, acolo unde Red Bull nu a fost la fel de competitiv ca în alte zone ale sezonului.

Deși echipa a reușit să facă unele ajustări pe parcursul sezonului, iar Verstappen a regăsit gustul victoriei spre sfârșitul anului, el a subliniat că monopostul RB20 nu va rămâne un model de fiabilitate. Cu toate acestea, Verstappen a continuat să aibă încredere în echipă, explicând că știe că vor lua măsurile necesare pentru a rezolva problemele și a deveni din nou competitivi în 2025.

„Am încredere în echipă pentru a rezolva problemele de echilibru din sezonul trecut. Unele lucruri pe care nu le-am putut ajusta anul trecut vor fi schimbate pentru anul viitor”, a spus el cu optimism.

Provocările pentru sezonul 2025

Pe măsură ce sezonul 2025 se apropie, Max Verstappen a transmis un mesaj clar echipei sale: fără îmbunătățiri semnificative la mașină, nu va reuși să câștige din nou titlul mondial.

„Dacă vom continua așa, nu voi mai fi campion anul viitor. Este foarte simplu”, a avertizat el. În ciuda succesului obținut în 2024, Verstappen știe că, pentru a rămâne la vârful Formulei 1, echipa trebuie să abordeze problemele tehnice și să îmbunătățească performanța mașinii. „Trebuie să fim mai buni pe borduri, pe denivelări și în virajele lente. Acestea sunt, în general, punctele noastre slabe”, a explicat el.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.