in

Metroul bucureștean, la un pas de blocaj! Sindicaliștii Metrorex amenință cu grevă generală

Situația tensionată de la Metrorex capătă amploare, după ce negocierile dintre reprezentanții sindicali și conducerea companiei au eșuat.

Călătorește gratuit cu metroul! Elevii și studenții beneficiază de abonamente gratuite până în 2025

Sindicaliștii anunță declanșarea unei greve generale, nemulțumiți de refuzul Consiliului de Administrație de a aproba înțelegerea agreată anterior de comisia de negociere.

Liderul Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM), Marian Artimon, a oferit declarații detaliate despre acest conflict de muncă, atrăgând atenția asupra unor posibile interese politice în această criză.

Negocierile care s-au împotmolit: De ce nu s-a ajuns la un acord?

După săptămâni de discuții aprinse, sindicaliștii și conducerea Metrorex păreau să fi ajuns la un consens privind noul Contract Colectiv de Muncă. Cu toate acestea, situația a luat o turnură neașteptată marți, când Consiliul de Administrație a respins forma finală agreată de comisia de negociere.

„Statutul Metrorex prevede ca, după ce comisiile de negociere ajung la un punct comun, Consiliul de Administrație trebuie să aprobe negocierile pentru a putea fi înregistrate. Au dat un mandat de negociere comisiei, inclusiv pentru creșterile salariale, iar acum membrii CA susțin că nu pot acorda aceste majorări. Dacă au găsit sumele pentru majorări săptămâna trecută, ce s-a schimbat între timp?”, a declarat Marian Artimon, liderul USLM.

Acest refuz a generat nemulțumiri profunde în rândul sindicaliștilor, care acuză conducerea de inconsecvență și lipsă de transparență. Mai mult, se speculează că mandatul comisiei de negociere a fost subminat intenționat, pentru a evita aplicarea creșterilor salariale convenite.

Care sunt revendicările sindicaliștilor?

Sindicaliștii de la Metrorex cer măsuri urgente care să reflecte realitățile economice și sociale actuale. Printre principalele lor solicitări se numără:

  • Indexarea salariilor în funcție de rata inflației și de nivelul salariului minim european.
  • Stabilitatea locurilor de muncă și clarificarea responsabilităților angajaților în raport cu managementul companiei.
  • Condiții de muncă îmbunătățite, având în vedere infrastructura învechită și presiunea zilnică exercitată asupra personalului.

Marian Artimon a precizat că aceste revendicări sunt fundamentale pentru menținerea unui echilibru între nevoile angajaților și calitatea serviciilor oferite călătorilor.

„Declanșăm conflictul colectiv de muncă, adică vom face ce trebuia să facem mai demult, dar am zis că nu e cazul. Urmează pichetări, concilieri, medieri și grevă. Am senzația că cineva dorește scandal”, a mai adăugat liderul de sindicat.

Presiunea politică și jocurile din culise

Conflictul de la Metrorex pare să aibă și o componentă politică, după cum sugerează declarațiile lui Marian Artimon. Liderul sindical a menționat că întreaga situație este influențată de contextul politic actual, în care ministerul de resort este condus de PSD, iar compania este sub controlul PNL.

„Simt o presiune politică. Noi suntem într-un minister PSD, iar compania e condusă de PNL”, a afirmat Artimon pe 8 noiembrie.

Această tensiune politică adaugă o dimensiune suplimentară unui conflict deja complicat, în care sindicatele și conducerea Metrorex nu reușesc să găsească un teren comun.

De asemenea, implicarea premierului Marcel Ciolacu și a ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, în discuții anterioare a fost privită de unii ca o încercare de a calma spiritele. Cu toate acestea, rezultatele concrete întârzie să apară, iar escaladarea conflictului pare inevitabilă.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.