in

O nouă metodă de fraudă bancară, numită ”Call-Center”, face victime în România

În ultimele luni, zeci de români au căzut victime unei noi metode de fraudă bancară, cunoscută sub numele de „call-center”.


Infractorii își racolau victimele prin telefoane aparent legitime, informându-i că din conturile lor bancare s-au făcut plăți neautorizate. În urma acestui apel, victimele erau îndrumate să contacteze un așa-zis call center pentru a rezolva problema.

Acest call center era, de fapt, operat de membri ai grupării infracționale. Aceștia reușeau să obțină date bancare sensibile, precum numere de cont și coduri PIN, sub pretextul verificării și securizării contului.

După ce aveau acces la informațiile necesare, infractorii transferau banii din conturile victimelor în conturile proprii sau ale apropiaților lor, până când urmele tranzacțiilor se pierdeau complet.

Impactul Financiar al Fraudelor

Sumele transferate variau între 4.000 de lei și zeci de mii de lei, conform anchetatorilor. Operațiunile frauduloase nu se limitau doar la teritoriul României, ci se extindeau și în alte state din Uniunea Europeană și chiar în afara UE.

Gruparea infracțională a reușit să opereze la scară largă, provocând pierderi financiare semnificative pentru .

În urma investigațiilor, șase persoane au fost arestate preventiv, iar o a șaptea a fost plasată sub control judiciar. Până în prezent, doar în România au fost identificate 30 de victime ale acestei scheme.

Măsuri de Prevenție și Conștientizare

Pentru a preveni astfel de fraude, este esențial ca utilizatorii de servicii bancare să fie informați și vigilenți. Băncile și autoritățile trebuie să colaboreze pentru a educa publicul cu privire la metodele utilizate de infractori și la pașii care trebuie urmați pentru a se proteja.

O primă măsură importantă este să nu furnizați niciodată informații bancare sensibile prin telefon, e-mail sau alte canale neoficiale.

Băncile nu vor solicita niciodată astfel de informații prin aceste mijloace. În cazul în care primiți un apel suspect, cel mai bine este să contactați direct banca utilizând numerele oficiale de pe site-ul instituției financiare.

De asemenea, monitorizarea constantă a tranzacțiilor bancare și utilizarea alertelor pentru activități neobișnuite pot ajuta la detectarea rapidă a oricăror tentative de fraudă.

În cazul unei suspiciuni de fraudă, raportarea imediată către banca și autoritățile competente este crucială pentru a limita pierderile și a facilita investigarea.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter