Într-o perioadă în care trecerea la mașinile electrice părea inevitabilă, compania a decis să își revizuiască planurile și să adauge modele cu motoare pe combustie și hibride plug-in în portofoliul său.
Porsche se confruntă cu o scădere a vânzărilor, care a fost, de altfel, vizibilă în marile piețe europene. Potrivit unui raport al Financial Times, constructorul german a înregistrat o scădere de 3% a livrărilor globale în 2024, în principal din cauza unui declin semnificativ pe piața chineză, unde modelul electric Taycan nu a avut succesul anticipat. În plus, costurile pentru dezvoltarea vehiculelor electrice și investițiile în tehnologia bateriilor au afectat marjele de profit ale companiei, presiune suplimentară asupra rezultatelor financiare ale Porsche.
Aceste dificultăți financiare sunt subliniate și de așteptările companiei pentru anul în curs. Într-un comunicat oficial, Porsche a declarat că se așteaptă la o marjă de profit de 10% până la 12% pentru 2025, semnificativ sub obiectivul său pe termen lung de 20%.
„Costurile suplimentare pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, împreună cu investițiile în baterii, vor adăuga încă 800 de milioane de euro cheltuieli,” a anunțat compania.
Această situație a determinat Porsche să recurgă la o adaptare rapidă a planurilor sale, pentru a asigura viabilitatea pe termen lung.
Trecerea la combustibili tradiționali
Strategia de a readuce modelele cu motor pe combustie în portofoliul Porsche este, fără îndoială, o schimbare semnificativă, având în vedere că multe dintre companiile din industria auto și-au concentrat eforturile pe dezvoltarea și promovarea vehiculelor electrice.
Decizia Porsche de a lansa mai multe modele hibride și cu motoare pe combustie înlocuiește planurile anterioare de a pune accent pe tranziția completă la mașini electrice.
Această schimbare ar putea fi văzută ca o reacție la dificultățile întâmpinate pe piața electrică. Modelul Taycan, un simbol al ambițiilor electrice ale Porsche, nu a reușit să capteze atenția dorită în China, o piață crucială pentru producătorii auto.
De asemenea, costurile mari de producție pentru vehiculele electrice au făcut ca Porsche să fie nevoit să reevalueze resursele pe care le alocă acestei tranziții. Înlocuirea treptată a motoarelor cu combustie ar putea fi o soluție pentru a menține atracția și performanța modelelor Porsche pe piață.
Citește și: Creștere spectaculoasă a vânzărilor de mașini electrice în octombrie impulsionată de piața chineză
Conflictele interne și tensiunile financiare
În spatele schimbării strategice a Porsche se află și o serie de tensiuni interne și conflicte de putere între membrii echipei de conducere.
Recent, Porsche a anunțat discuții cu privire la încetarea prematură a contractelor unor figuri cheie, printre care Lutz Meschke, director financiar, și Detlev von Platen, șeful departamentului de vânzări și marketing. Conform surselor apropiate companiei, aceștia sunt pe cale să fie înlocuiți din cauza divergențelor legate de orientarea Porsche către electrificare și de scăderea vânzărilor.
Pe lângă aceste tensiuni interne, familia Porsche, acționarul majoritar al companiei, este tot mai îngrijorată de evoluțiile financiare ale grupului Volkswagen (VW), compania-mamă a Porsche. Declanșarea unei depreciări semnificative a participației sale la Porsche, estimată la o valoare cuprinsă între 2,5 și 3,5 miliarde de euro, reprezintă o lovitură financiară importantă.
Wolfgang Porsche, liderul familiei, a subliniat că situația actuală pune presiune asupra veniturilor generate de dividentele acestor companii și afectează în mod direct portofoliul familiei.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.