in

Poşta Română îşi regăseşte ritmul în faţa concurenţei prin restructurare şi investiţii în curierat

Poşta Română traversează o perioadă de transformare profundă, încercând să recâştige terenul pierdut în faţa giganţilor din curieratul privat.

Poşta Română îşi regăseşte ritmul în faţa concurenţei prin restructurare şi investiţii în curierat

Poşta Română a anunţat recent reducerea numărului de posturi din aparatul său central. De la 370 de poziţii ocupate, compania a ajuns la aproximativ 300, fără a recurge masiv la concedieri.

Potrivit directorului general Valentin Ştefan, procesul a vizat o reorganizare inteligentă, axată mai mult pe plecări voluntare şi transferuri decât pe disponibilizări clasice.

Deşi iniţial s-a evitat termenul de „concedieri”, realitatea a relevat că 67 de angajaţi au fost, totuşi, disponibilizaţi. Cei mai mulţi dintre aceştia au părăsit instituţia în mod voluntar sau au fost relocaţi către alte structuri ale companiei, unde era nevoie de personal. Numărul efectiv de preavize emise a fost redus – doar şase sau şapte, conform declaraţiilor oficiale.

Această restructurare face parte dintr-un plan mai amplu de modernizare şi optimizare a Poştei Române, care urmăreşte să devină o entitate mai suplă şi mai adaptată la cerinţele actuale ale pieţei. În urma acestor măsuri, compania a raportat economii impresionante de 151,3 milioane de lei, dintre care 122,4 milioane sunt economii nete – rezultate directe ale eficientizării interne.

Reducerea personalului nu a fost doar o măsură de cost, ci o etapă esenţială în procesul de restructurare strategică. Prin descentralizarea deciziilor şi responsabilităţilor, Poşta Română îşi doreşte să accelereze reacţia la dinamica pieţei şi să crească satisfacţia clienţilor.

Tot pe vesteazilei: Poșta Română vrea să digitalizeze pensiile cu criptomonede, dar ce riscuri ascunde această schimbare?

Curieratul, prioritate pentru Poşta Română în 2024

Pe fondul schimbărilor interne, divizia de curierat a Poştei Române a cunoscut o redresare notabilă în 2024, înregistrând o creştere de 11% a veniturilor. Această evoluţie pozitivă vine ca rezultat al unei strategii „agresive” de relansare pe piaţa de profil, unde concurenţa din partea firmelor private a devenit tot mai acerbă.

Compania anunţă că investeşte masiv în dezvoltarea infrastructurii dedicate curieratului şi coletăriei. Un element-cheie al noii strategii constă în transformarea poştaşilor clasici în curieri moderni, capabili să livreze rapid şi eficient, într-o manieră competitivă cu firmele consacrate din domeniu.

Modernizarea serviciilor de curierat vine şi cu o schimbare de paradigmă în cultura organizaţională a companiei. Accentul se mută pe flexibilitate, inovaţie şi rapiditate, iar noile direcţii sunt aliniate la aşteptările consumatorilor, tot mai orientaţi către servicii online, livrări rapide şi interacţiuni digitale.

Poşta Română îşi reafirmă astfel statutul de furnizor esenţial în infrastructura logistică naţională. Chiar dacă provocările rămân, compania îşi propune să devină un jucător redutabil în sectorul curieratului, prin profesionalizare, adaptabilitate şi investiţii inteligente.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.