in

Premieră istorică: Inaugurarea primului nod rutier între două autostrăzi în sudul României transformă infrastructura națională

Pe data de 31 iulie, România marchează o premieră în infrastructura națională prin inaugurarea primului nod rutier dintre două autostrăzi în sudul țării, la intersecția A0 și A2.

Lucrări ample pe autostrăzile României în 2024! Progrese, provocări și așteptări

Acest proiect, realizat integral sub guvernarea PSD, subliniază angajamentul puternic al partidului în dezvoltarea infrastructurii majore, vizând impulsionarea economiei naționale.

Nodul rutier de la Glina reprezintă o realizare esențială pentru fluidizarea traficului în sudul țării. Acesta permite transporturilor rutiere dinspre Giurgiu și Alexandria să evite centura existentă, DNCB, facilitând circulația directă pe autostradă de la DN6 până la A2 și mai departe, spre Constanța.

Cristian Pistol, șeful CNAIR, a declarat: „Deschidem circulaţia pe încă 10 km din A0 Sud care se vor adăuga celor 23,3 km deja inauguraţi pe semiinelul sudic. Întreaga A0 în lungime de aproximativ 100 km este extrem de importantă pentru dezvoltarea economică a României în ansamblu, dar şi a regiunilor limitrofe având în vedere că aproximativ 25% din PIB-ul naţional este concentrat la nivelul regiunii Bucureşti – Ilfov”.

Construcția Loturilor 1 și 2 ale A0 Sud, care însumează 33,23 km, a fost realizată de compania turcă Alsim Alarko. Aceasta a deschis circulația pe Lotul 2 Sud Vidra – Bragadiru anul trecut, iar în aprilie 2024 a fost pusă în funcțiune o secțiune de 7 km din Lotul 1. Lotul 3, în lucru la grecii de la Aktor, este așteptat să fie finalizat în prima parte a toamnei, aducând unirea strategică a autostrăzilor A0, A2 și A1.

Fonduri Europene și Investiții Record în Infrastructură

Anul 2023 a fost marcat de un progres semnificativ în absorbția fondurilor europene pentru infrastructură, România atingând un procent record de 114,64%. În acest context, bugetul de 12,7 miliarde lei a fost complet utilizat pentru modernizarea și întreținerea infrastructurii rutiere.

Un aspect notabil este semnarea a 21 de contracte de lucrări, valorând peste 21,5 miliarde lei, pentru construcția a 472,47 km de infrastructură rutieră. Aceasta include:

  • 308,59 km de autostradă
  • 17,70 km de drum expres
  • 146,18 km de drum național

Totodată, la sfârșitul anului erau în derulare licitații pentru construcția a încă 120 km de drumuri moderne și proiectarea pentru 322 km de autostradă. Aceste realizări reflectă angajamentul guvernului condus de Marcel Ciolacu de a moderniza infrastructura țării și de a facilita conectivitatea regională și națională.

Investiții în Viitorul Mobilității Sustenabile

Guvernul actual a alocat resurse semnificative pentru proiectele de infrastructură, recunoscând importanța acestora pentru dezvoltarea economică și socială a României. În primul semestru al anului 2024, 58 de miliarde de lei au fost destinate mobilității sustenabile și conectivității regionale.

Potrivit datelor Victa.ro, în prezent sunt în desfășurare 1.906 proiecte de infrastructură rutieră în diverse stadii de evoluție. Printre acestea se numără proiecte prioritare pentru finalizarea rețelei primare de transport a României, inclusiv Loturile 1, 4 și 5 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești și Drumul de mare viteză Pitești-Craiova.

Executivul a alocat un buget de 137,05 miliarde de lei pentru 1.891 de proiecte, în timp ce 13 proiecte sunt finanțate privat, acoperind județe diverse precum Satu Mare, Sălaj, Suceava și altele. De asemenea, două investiții public-private sunt în derulare în județul Brașov.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.