Această situație a provocat un val de nemulțumire printre șoferi, care se văd nevoiți să plătească sume exorbitante pentru polițele de asigurare auto obligatorii.
De exemplu, pentru o Dacia Logan fabricată în 2005, costul RCA poate ajunge la 3.000 de lei anual, o sumă considerabilă comparativ cu valoarea de piață a vehiculului, estimată între 7.000 și 8.000 de lei.
Discuțiile în mediul online nu întârzie să apară. Un șofer surprins de costul RCA pentru Loganul său din 2007, în valoare de 1.300 de lei pe an, își exprimă șocul pe un grup de Facebook. Alți utilizatori împărtășesc experiențe similare, evidențiind frustrarea generală.
Unii compară costul RCA cu alte cheltuieli zilnice, în timp ce alții critică sistemul, sugerând că asigurarea ar trebui să fie activată doar în caz de accident.
Perspective diverse
Opiniile sunt împărțite. Pe de o parte, unii consideră că deținerea unei mașini implică anumite costuri și taxe inevitabile.
Pe de altă parte, sunt voci care condamnă sistemul actual, considerându-l inechitabil și propunând idei de reformare, cum ar fi activarea RCA doar în cazul unui accident provocat de posesor.
Discuțiile se extind și asupra posibilelor scenarii viitoare, cu unii participanți anticipând o creștere și mai mare a prețurilor RCA, care ar putea ajunge la 5.000 de lei.
Se fac comparații cu sistemele de asigurare din alte țări, unde costul RCA depinde mai mult de aptitudinile și istoricul conducătorului auto decât de caracteristicile mașinii.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.