În cadrul acestui proiect, accentul cade pe lotul 2, ce acoperă distanța dintre Aghireș și Poieni, o secțiune de aproximativ 36,53 km. Stația Poieni, situată în județul Bihor, a atins un stadiu de realizare de 63%, un semn pozitiv pentru finalizarea acestui proiect, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Stația de cale ferată Poieni beneficiază de o modernizare amplă, realizată de un consorțiu de constructori români și francezi, compus din Arcada și Alstom. Proiectul vizează reabilitarea completă a șase linii de cale ferată, inclusiv modernizarea peroanelor și construirea unei clădiri noi pentru călători. Aceste investiții au scopul de a aduce infrastructura feroviară la standarde moderne, care să răspundă nevoilor actuale de transport, oferind o experiență mai bună și mai sigură pentru pasageri.
Lucrările complexe desfășurate în stația Poieni includ montarea traverselor, a șinelor și a aparatelor de cale, contribuind la îmbunătățirea întregului sistem feroviar. În plus, pe întreaga lungime a stației, care se întinde pe mai bine de doi kilometri, se implementează soluții tehnologice moderne ce facilitează conectivitatea și eficiența operării trenurilor. Aceste îmbunătățiri sunt esențiale pentru reducerea timpilor de călătorie și pentru creșterea capacității de transport pe această rută importantă din nord-vestul României.
Ascultă tot ce a declarat Sorin Grindeanu:
Progresul general pe Lotul 2
Lotul 2 Aghireș – Poieni include lucrări extinse de electrificare și reabilitare, acoperind o distanță de 36,53 km. Contractul, cu o valoare de 1,53 miliarde de lei (fără TVA) și finanțat prin PNRR, presupune atât lucrări de modernizare, cât și implementarea unor sisteme de siguranță avansate, precum ERTMS (European Rail Traffic Management System). Aceste sisteme sunt menite să asigure o gestionare mai eficientă a traficului feroviar și să reducă riscul accidentelor prin monitorizarea în timp real a trenurilor.
Pe lângă modernizarea stației Poieni, contractul acoperă și lucrări de construcție și reabilitare pentru:
- 2 stații de cale ferată, 2 halte de mișcare și 3 puncte de oprire
- 3 poduri și 67 de podețe
- 1 pasaj denivelat și 2 tuneluri
Aceste lucrări sunt esențiale pentru modernizarea și consolidarea infrastructurii feroviare în regiune, contribuind la un sistem de transport mai sigur și mai eficient. În prezent, lucrările desfășurate pe întregul lot au atins un stadiu fizic general de peste 20%, având un impact semnificativ asupra dezvoltării rețelei feroviare din nord-vestul României. În plus, Grindeanu a menționat că lucrările la tunelul Stana, situat pe firul II, au ajuns la 50%, ceea ce reflectă progresul constant al proiectului.
Semnificația proiectului pentru regiune
Modernizarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor reprezintă un pas important pentru îmbunătățirea conectivității în regiunea de nord-vest a României. Aceasta va permite o reducere considerabilă a timpilor de călătorie între localitățile mari din zonă, susținând totodată mobilitatea și creșterea economică regională. Finanțarea prin PNRR oferă cadrul necesar pentru ca acest proiect să fie finalizat conform standardelor europene, promovând transportul feroviar ca o alternativă ecologică și eficientă la transportul rutier.
Licitația pentru lotul 2 Aghireș – Poieni a fost adjudecată de Arcada Company în noiembrie 2022, aceasta fiind ultima secțiune din cele patru ale întregului proiect pentru care s-a desemnat câștigătorul. Odată finalizate, aceste lucrări vor contribui semnificativ la integrarea rețelei feroviare românești în cea europeană, facilitând transportul transfrontalier prin legătura directă cu Episcopia Bihor, un punct strategic la granița cu Ungaria.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.