in

Protest surpriză al piloților TAROM! Haos la Otopeni și anulări masive de zboruri

Aeroportul Otopeni a fost martorul unui haos total luni dimineață, când compania TAROM a fost nevoită să anuleze zece zboruri din cauza unui protest mascat al piloților.


Aceștia au invocat starea de „inapt de zbor”, determinând astfel anularea curselor către destinații precum Cairo, Amman, Beirut, Iași, Oradea, Istanbul, Budapesta, Frankfurt, Amsterdam și Paris.

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al TAROM, a declarat pentru Digi24 că:

„Avem 29 de piloți sau comandanți care au invocat situația de ‘inapt de zbor'. Este o întâlnire de lucru care va avea loc în această după-amiază, să vedem care sunt cerințele și soluțiile ca zborurile să se reia cât mai rapid. Pasagerii nu vor rămâne neretribuiți, fie se va căuta o altă variantă de zbor, ori reprogramare, ori compensare.”

Anghel a subliniat că toate deciziile au fost luate în conformitate cu reglementările internaționale și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor.

Impactul asupra pasagerilor și măsurile de gestionare a crizei

Pasagerii afectați au fost nevoiți să aștepte ore în șir în sălile de așteptare ale aeroportului, unii dintre ei fiind surprinși de camerele de filmat dormind pe jos. Compania TAROM a încercat să gestioneze criza cât mai eficient posibil, alocând personal suplimentar pentru a oferi asistență și soluții alternative pasagerilor afectați.

„Echipa noastră de asistență va contacta direct pasagerii pentru a oferi informații detaliate privind reprogramarea zborurilor, rambursările sau alte opțiuni disponibile”, a transmis TAROM într-un comunicat oficial.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a solicitat managementului TAROM să ia măsuri urgente pentru a rezolva situația.

„Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situația actuală! Echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM”, a scris Grindeanu pe Facebook.

Soluții pe termen scurt și lung

Pentru a rezolva problema pe termen scurt, TAROM a mobilizat departamentele Comercial, Ticketing și Call Center, alături de o parte dintre piloți și însoțitorii de zbor, pentru a găsi soluții de rerutare sau alte alternative de zbor pentru pasagerii afectați. De asemenea, compania a asigurat pasagerilor de pe cele necesare, inclusiv informații și asistență.

Pe termen lung, ministrul Grindeanu a subliniat necesitatea unui plan de restructurare eficient, axat pe asigurarea personalului navigant. Aceasta ar trebui să prevină repetarea unor astfel de blocaje și să asigure o funcționare optimă a companiei.

În pofida disconfortului creat, TAROM a asigurat că siguranța pasagerilor rămâne prioritatea lor absolută.

„Ne angajăm să oferim alternative convenabile pentru pasagerii afectați de aceste anulări”, a precizat compania.

Pasagerii au fost sfătuiți să contacteze centrul de suport TAROM pentru informații suplimentare și clarificări.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter