România se pregătește să adauge un impresionant număr de 400 de kilometri la rețeaua sa de autostrăzi, după cum a dezvăluit recent Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Această extindere vine în urma finalizării contractelor pentru diverse secțiuni de autostradă, inclusiv pentru o parte din Autostrada Unirii, cunoscută și sub numele de A8, care promite să îmbunătățească semnificativ conectivitatea în regiune.
Vineri, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, parte integrantă a Autostrăzii Unirii A8. Acest segment de 24,4 km va include 36 de poduri, pasaje și viaducte, facilitând o legătură vitală între Târgu Mureș și Târgu Neamț. Cu un buget de 2,46 miliarde de lei (fără TVA), constructorul turc Nurol Insaat Ve Ticaret AS este responsabil pentru finalizarea lucrărilor într-un interval de 30 de luni.
Grindeanu a subliniat importanța acestui contract, evidențiind că este ultimul finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Cu un total de 18 proiecte și o valoare combinată de 27,7 miliarde de lei (fără TVA), acest demers reprezintă un capitol semnificativ în modernizarea infrastructurii rutiere a României.
Viitorul Autostrăzilor din România
Pe lângă progresul pe Autostrada Unirii, ministrul a anunțat și aprobarea Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Pașcani – Suceava, parte a viitoarei Autostrăzi Moldovei A7. Acest segment, cu o lungime estimată la 62 km și o valoare de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), va începe în nord-vestul Pașcaniului și se va termina în estul Sucevei, în apropiere de Aeroportul Internațional Suceava.
Proiectul va fi împărțit în două loturi, care vor fi licitate independent, traversând județele Iași, Botoșani și Suceava, și va include construcția a 23 de viaducte, 37 de pasaje, și mai multe alte structuri necesare.
Aceste inițiative subliniază angajamentul României de a îmbunătăți și extinde infrastructura sa de transport, promițând nu doar o îmbunătățire a mobilității interne, dar și o conexiune mai puternică cu vecinii săi, inclusiv cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni. În total, Autostrada Unirii A8 va avea o lungime de peste 304 km, oferind o arteră vitală pentru dezvoltarea economică și socială a regiunii.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter