Proiectul, aprobat recent de Guvern, vizează îmbunătățirea mobilității între marile orașe, precum și creșterea confortului și siguranței în transportul de călători. Valoarea investiției depășește 760 de milioane de lei și este finanțată prin fonduri externe nerambursabile, conform anunțului ministrului Sorin Grindeanu.
Locomotive electrice moderne pentru o viteză superioară și capacitate de tracțiune extinsă
Noile locomotive electrice vor putea atinge o viteză de până la 160 km/h și vor avea capacitatea de a tracta până la 16 vagoane de călători, îndeplinind cerințele moderne de eficiență și fiabilitate. Dotate cu sisteme avansate ERTMS, acestea vor îmbunătăți nu doar viteza și confortul călătoriilor, ci și nivelul de siguranță în transportul feroviar.
Ministrul Grindeanu a subliniat că acest proiect are un impact semnificativ asupra conectivității și mobilității în România. “Achiziția de locomotive electrice noi și reabilitarea a 143 km de cale ferată reprezintă pași importanți pentru a dezvolta rețele rapide între principalele orașe și pentru a stimula investițiile economice în zonele deservite,” a declarat ministrul.
Rute strategice pentru o acoperire națională extinsă
Noile locomotive vor deservi principalele axe feroviare din România, conectând Bucureștiul cu orașe din diverse regiuni ale țării. Printre rutele incluse în proiect se numără București-Craiova-Timișoara-Arad, București-Brașov-Sighişoara-Cluj Napoca-Oradea și București-Constanța, dar și conexiuni strategice precum Iași-Constanța sau Suceava-Constanța via Buzău. Aceste trasee sunt alese pentru a îmbunătăți accesul la marile centre socio-economice și pentru a facilita legăturile rapide între regiunile țării.
Investiții majore și reabilitarea căii ferate Ploiești-Focșani
Pe lângă achiziția de locomotive, Ministerul Transporturilor a aprobat și reabilitarea a peste 143 km de cale ferată pe ruta Ploiești Triaj-Focșani. Proiectul are o valoare totală de aproape 11 miliarde de lei și va fi realizat în decurs de 36 de luni. Finanțarea vine din surse europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și Programul Transport 2021-2027. Acest proiect va contribui la optimizarea transportului feroviar în zonă, având beneficii economice și sociale, inclusiv creșterea accesibilității orașelor Ploiești, Buzău, Mizil și Râmnicu Sărat.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.