Campanie de verificare ANPC
În primele zile ale anului 2024, comisarii ANPC au lansat o campanie de verificare a respectării standardelor de calitate impuse de marile lanțuri de retail pentru brandurile proprii declarate a fi de origine românească. Campania a început cu verificarea brandului „Gusturi românești” al Mega Image și a continuat cu „Cămara Noastră – Poftă de România” de la Lidl.
Aceste controale sunt parte dintr-un efort mai amplu de a asigura conformitatea cu legislația privind calitatea alimentelor și utilizarea exclusivă a ingredientelor românești în aceste produse.
Obiectivul este de a menține integritatea și valorile tradiționale asociate acestor branduri, care au o mare încărcătură emoțională națională și sunt bazate pe rețete tradiționale apreciate de consumatorii români.
Descoperiri alarmente la SC Patisgal SRL
Controlul efectuat la SC Patisgal SRL din Galați, producătorul patiseriei sub marca „Cămara Noastră – Poftă de România”, a relevat condiții de igienă inacceptabile. Comisarii ANPC au identificat prezența rozătoarelor moarte, pânze de păianjen, urme de rugină și mucegai în secția de producție, un scenariu complet incompatibil cu standardele impuse pentru siguranța alimentară.
În urma acestor nereguli grave, ANPC a impus două amenzi firmei, însumând 15.000 de lei. Mai mult, s-a decis oprirea temporară a activității secției de producție patiserie și propunerea de închidere temporară a unității pentru o perioadă de până la șase luni, pentru remedierea problemelor identificate.
Această situație ridică semne de întrebare serioase privind supervizarea și controlul calității în lanțul de producție alimentar și subliniază importanța unor controale riguroase pentru protejarea consumatorilor. Reacția rapidă a ANPC este un pas crucial în direcția corectă, dar incidentul semnalează nevoia unei vigilențe continue în industria alimentară.