Această decizie aduce modificări importante atât pentru producătorii de vehicule, cât și pentru utilizatorii acestora.
Uniunea Europeană marchează un nou capitol în combaterea poluării prin introducerea normelor de poluare Euro 7. Acest pachet de măsuri, semnat recent de Parlamentul European și reprezentanții statelor membre, vizează nu doar emisiile vehiculelor, ci și evaluarea impactului uzurii frânelor și anvelopelor.
De la implementarea primelor standarde Euro 1 în 1992, UE a urmărit constant reducerea emisiilor nocive. Această tradiție continuă cu Euro 7, care aduce o premieră: limitarea emisiilor de particule provenite de la frâne și anvelope. Acest pas reprezintă o extensie semnificativă a reglementărilor existente, subliniind angajamentul UE față de un mediu mai curat și sănătos.
În ciuda inițiativei ambițioase, negocierile au fost influențate de state precum Franța și Italia, ducând la ajustări ale propunerii inițiale a Comisiei Europene din 2022. Aceste ajustări reflectă preocupările industriei auto privind impactul regulamentelor asupra competitivității sectorului și a locurilor de muncă. Industria auto a subliniat necesitatea unui echilibru între reglementări stricte și accesibilitatea automobilelor pentru clasa mijlocie.
Normele Euro 7 se extind dincolo de emisiile de gaze de eșapament, precum oxizii de azot (NOx), pentru a include și particulele ultrafine din trafic, rezultate din uzura frânelor și anvelopelor. Vehiculele electrice și cele alimentate cu hidrogen nu sunt excluse, ceea ce demonstrează o abordare cuprinzătoare a problemei poluării.
Implementarea acestor reguli va avea loc în etape: pentru autoturisme și camionete va fi după 30 de luni de la intrarea în vigoare, iar pentru autobuze și camioane după 48 de luni. Această decizie vine în contextul în care poluarea aerului în UE este responsabilă pentru peste 300.000 de decese premature anual.
UE își consolidează astfel eforturile de protecție a mediului, pregătindu-se pentru interzicerea vânzării vehiculelor noi pe benzină și motorină începând cu 2035. Aceasta este o mișcare strategică pentru promovarea vehiculelor electrice, care sunt văzute ca un pilon central în viitorul transporturilor sustenabile.
Directiva Euro 7 nu numai că stabilește norme pentru emisiile de gaze și particule, dar introduce și limite pentru durabilitatea bateriilor. Prin unificarea normelor pentru vehiculele ușoare și grele într-un singur set de reglementări, UE își propune să simplifice și să eficientizeze abordarea sa față de emisii, marcând un pas important în direcția unui viitor mai verde și mai responsabil din punct de vedere ecologic.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter