Internauții și fanii artistului îl acuză că melodia sa seamănă izbitor de mult cu o piesă a unui cântăreț grec, iar videoclipul ar fi o copie fidelă a celui original.
Criticile nu s-au oprit doar la artist; soția sa a fost și ea implicată în această controversă, fiind acuzată că ar fi imitat gesturile protagonistei din videoclipul original.
Acuzații de plagiat: Linia melodică și videoclipul sub lupă
Reacțiile vehemente ale fanilor nu au întârziat să apară după lansarea piesei „Banii”. Potrivit acestora, melodia compusă și interpretată de Tavi Clonda ar copia linia melodică a piesei „Pali Pali”, interpretată de artistul grec Thodoris Ferris. Melodia grecului, apărută pe platforma YouTube cu șapte luni înainte, a devenit rapid un reper în discuțiile despre asemănările dintre cele două creații.
În plus, videoclipul piesei „Banii” a fost și el pus sub semnul întrebării. Internauții susțin că nu doar linia melodică, ci și estetica vizuală a producției ar fi fost inspirată „unu la unu” din videoclipul grecului. Mai mult, în imaginile clipului semnat de Tavi Clonda apare și Gabriela Cristea, care, conform acuzațiilor, ar fi studiat îndeaproape gesturile și mimica protagonistei grecești.
Ce spun criticii?
Criticii și internauții au făcut rapid comparații între cele două videoclipuri și piese, ajungând la concluzii care nu sunt deloc măgulitoare pentru artistul român. Comentarii ironice și acide au fost distribuite pe rețelele de socializare, iar unele surse media, precum Viperele Vesele, au adâncit controversele, declarând că Tavi Clonda „pare nu doar a plagia linia melodică, dar și videoclipul”.
În contextul în care acuzațiile de plagiat devin tot mai frecvente în industria muzicală, această situație ridică întrebări legate de originalitate și inspirație artistică. Fanii lui Tavi Clonda s-au arătat dezamăgiți de lipsa de autenticitate a piesei, iar unii dintre ei au cerut explicații clare din partea artistului.
Gabriela Cristea, în apărarea soțului: Un mesaj tranșant pentru critici
Gabriela Cristea, cunoscută pentru personalitatea sa directă și pentru prezența activă pe rețelele sociale, nu a rămas indiferentă la valul de critici îndreptat împotriva soțului său. Într-un clip postat pe platformele online, aceasta a avut un discurs vehement, adresat celor care au lansat acuzațiile și comentariile negative.
„Sunt șocată, uneori, de cât de proști pot fi oamenii”, a declarat prezentatoarea, adăugând că majoritatea criticilor nu au competențele necesare pentru a emite astfel de judecăți. Gabriela Cristea a pus accentul pe faptul că jignirile și atacurile lansate pe rețelele de socializare reflectă mai mult starea emoțională a celor care le scriu, decât realitatea situației.
Aceasta a continuat prin a sublinia că negativitatea transmisă în online nu va aduce nimic bun celor care o practică: „Dacă aruncați cu rahat în univers, rahatul vi se va întoarce în viață.” Mesajul său tranșant a fost un apel la conștientizarea impactului pe care cuvintele îl pot avea asupra celorlalți, dar și un mod de a-și proteja familia de valul de critici.
Istoricul acuzațiilor: Tavi Clonda, ținta criticilor online
Nu este prima dată când Tavi Clonda se confruntă cu comentarii negative referitoare la cariera sa artistică. Recent, artistul a fost criticat de unii internauți, care l-au acuzat că nu ar avea voce și că prestațiile sale muzicale ar fi lipsite de profesionalism.
Într-un episod anterior, Gabriela Cristea a luat din nou atitudine, descriind criticile ca fiind „lipsite de discernământ” și venind din partea unor persoane care nu au nimic constructiv de oferit. Soția artistului a evidențiat că multe dintre aceste atacuri provin din frustrare sau invidie, iar singurul scop al celor care le emit este de a destabiliza moralul celor criticați.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.