in

Transport agabaritic record spre Mintia: devieri de trafic și tehnologii inovatoare pe DN7

Joi, 27 februarie 2025, începând cu ora 06:30, traficul rutier de pe Drumul Național 7 (DN7) va fi deviat pentru toate categoriile de autovehicule pe Autostrada A1, într-un segment care se întinde între localitățile Ilia și Bătuța.

Transport agabaritic record spre Mintia: devieri de trafic și tehnologii inovatoare pe DN7

Această măsură a fost luată în colaborare cu Poliția Rutieră pentru a permite montarea sistemelor flyover necesare traversării unui pod de către un convoi agabaritic care transportă un generator pentru retehnologizarea termocentralei Mintia.

Un transport excepțional: 788 de tone pe un traseu strategic

Convoiul agabaritic care transportă generatorul destinat termocentralei Mintia este unul dintre cele mai impresionante transporturi de acest tip realizate în România. Având o lungime totală de 128 de metri și o greutate de 788 de tone, acesta este monitorizat permanent de specialiștii Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Transportul acestui generator face parte dintr-un proiect mai amplu de retehnologizare a termocentralei Mintia, o investiție de 1,4 miliarde de euro, ce va contribui semnificativ la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și la crearea de locuri de muncă.

Pentru a evita problemele structurale ale podurilor de pe traseu, echipele tehnice au folosit metode inovatoare, inclusiv tehnologia flyover și monitorizarea constantă a părții carosabile. „Structurile de la Conop, Nadăș și Zam au fost traversate fără probleme datorită acestei tehnologii inovatoare”, au declarat reprezentanții CNAIR.

Te poate interesa: Dezastru pe podul Fauré! VIDEO – Un convoi de 165 de tone, la un pas de prăbușire în canal

Măsuri speciale pentru traversarea infrastructurii

Una dintre cele mai complexe porțiuni ale traseului a fost traversarea structurilor de pe DN7, unde s-au implementat soluții tehnice avansate pentru protejarea infrastructurii.

Printre acestea s-a numărat și traversarea podului peste râul Mureș și a unui pasaj peste calea ferată între localitățile Ilia și Dobra.

Pentru reducerea impactului asupra podului peste Mureș, a fost utilizată o metodă inovatoare:

  • Transportul a fost realizat în paralel, pe două poduri,
  • Fiecare semiremorcă a traversat pe câte o cale de rulare distinctă,
  • S-au făcut măsurători constante pentru a monitoriza structura podului.

Această abordare a permis evitarea unor daune structurale asupra infrastructurii existente. „Podul peste Mureș a fost ultima structură dificilă pe care transportul a traversat-o fără incidente”, au afirmat autoritățile.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.