in

Vești bune pentru toți românii! Se înlocuiesc trenurile vechi, CE a aprobat 204 milioane de euro nerambursabili

Comisia Europeană a decis să aloce o sumă impresionantă de 204 milioane de euro pentru un proiect ambitios în sectorul transporturilor din România.


Această sumă generoasă, provenind din Fondul de Modernizare, este destinată înlocuirii unor locomotive învechite cu material rulant de ultimă generație. Decizia, anunțată recent de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), marchează un punct de cotitură în modernizarea infrastructurii feroviare a țării.

Această inițiativă vastă este planificată să se desfășoare între anii 2024 și 2027, având ca punct central achiziția a nouă trenuri interregionale de lung parcurs și 23 de locomotive electrice.

Scopul principal al acestei investiții este îmbunătățirea eficienței energetice în domeniul transportului feroviar românesc, aliniindu-se astfel cu obiectivele stabilite în Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice (PNIESC) pentru România. Acest plan ambițios include strategii pentru modernizarea transportului public urban și a căilor ferate, contribuind astfel la reducerea consumului final de energie în sectorul transporturilor.

Contribuția Autorității pentru Reformă Feroviară, împreună cu Direcția Generală Programe Europene Transport din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a fost crucială în elaborarea și promovarea acestui proiect. Eforturile lor concertate au asigurat nu doar atragerea acestei finanțări consistente, dar și punerea bazelor pentru un viitor mai verde și mai sustenabil în România.

O viziune integrată pentru un transport ecologic

Pe lângă recenta finanțare, România a beneficiat și de alte fonduri europene destinate modernizării transportului feroviar. În octombrie 2023, o sumă de 470 milioane de euro a fost alocată pentru achiziția a 62 de trenuri electrice, în cadrul unui contract semnat cu producătorul polonez PESA.

Proiectul va fi finalizat în 2027 și are ca obiectiv principal încurajarea utilizării tehnologiilor cu emisii reduse de carbon în transportul feroviar. Îmbunătățirea transferului modal va avea ca rezultat direct scăderea emisiilor de gaze cu efect de seră, în consonanță cu obiectivele Comisiei Europene de a reduce impactul asupra mediului și de a crește eficiența energetică.

„Vorbim de aproximativ 700 de milioane de euro în total, 100% finanțare UE. Noi plătim de la buget doar TVA și eventualele creșteri de costuri”, a declarat președintele ARF, Ştefan Roşeanu.

Această declarație subliniază angajamentul țării noastre față de modernizare și eficiență, precum și sprijinul consistent oferit de Uniunea Europeană în atingerea acestor obiective.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter

MENȚIUNE:

Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.

Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.