CNAIR subliniază importanța critică a lucrărilor pentru construirea autostrăzii Sibiu-Pitești, însă această măsură a generat controverse și nemulțumiri în rândul transportatorilor și al industriei turistice.
Proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești, parte a Coridorului 4 Paneuropean (Coridorul Rin – Dunăre), este esențial pentru România. Această autostradă, cu o lungime de 122 de kilometri, va îmbunătăți considerabil condițiile de transport între estul și vestul țării, oferind o alternativă modernă și sigură la actualul drum național DN7.
CNAIR a justificat închiderea circulației pe Valea Oltului prin necesitatea urgentă a lucrărilor de defrișare și construcție pe secțiunea Boița-Cornetu, vitală pentru întregul proiect. „Construcţia celor două secţiuni care traversează Carpaţii nu mai poate fi amânată!”, a declarat CNAIR, subliniind riscul unor întârzieri semnificative dacă lucrările nu încep imediat.
Lucrările programate pentru perioada 8 iulie – 9 august includ defrișarea unor suprafețe mari de pădure și pregătirea terenului pentru construcția viitoarei autostrăzi. CNAIR a explicat că pădurile de pe versantul care trece prin aliniamentul DN7 necesită aceste intervenții, iar închiderea tronsonului de 8 km între Boița și Lazaret este imperativă pentru a avansa cu proiectul.
Reacții și critici
Decizia de închidere a circulației a fost întâmpinată cu dezaprobare de mai multe organizații și asociații. Asociația Pro Infrastructură a criticat măsura, considerând-o rezultatul unei „birocrații indolente” și acuzând autoritățile de lipsă de creativitate și asumare. Reprezentanții asociației au sugerat o soluție alternativă, precum devierea temporară a traficului pe celălalt mal al Oltului prin construirea unui pod, dar au subliniat că această variantă ar fi presupus mai multe resurse și eforturi birocratice.
„Soluţia decentă într-o ţară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) şi folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică şi, mai ales, asumare”, au transmis reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) a exprimat și ea nemulțumirea față de momentul ales pentru aceste lucrări, considerând că închiderea drumului în plin sezon turistic va afecta grav industria turistică. ANAT a propus amânarea lucrărilor pentru perioada de extrasezon, după 1 octombrie, pentru a minimiza impactul asupra turiștilor și a traficului.
Urmărește-ne și pe Google News
Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter
MENȚIUNE:
Informaţiile publicate de Vesteazilei.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ.
Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.