in

Iohannis șochează din nou! Valea Oltului închisă și revolta românilor explodează

Recenta decizie de a închide traficul pe Valea Oltului pentru lucrări de infrastructură a adus cu sine o nouă gafă a președintelui Klaus Iohannis, stârnind nemulțumirea românilor.

Un an diplomatic intens pentru Președintele Klaus Iohannis! Deplasări costisitoare de 8 milioane de euro în 2023

Măsura, necesară pentru construcția autostrăzii Sibiu-Pitești, va afecta una dintre cele mai aglomerate șosele din România, generând îngrijorare în rândul șoferilor și al locuitorilor din zonă.

Între 9 iulie și 9 august 2024, traficul pe Valea Oltului va fi restricționat zilnic între orele 7:00 și 20:00 pentru a permite lucrările de defrișare. a anunțat că măsura este esențială pentru progresul proiectului de autostradă, însă această decizie a generat o serie de controverse și critici.

Românii s-au revoltat în mediul online, întrebându-se cum va ajunge președintele Iohannis acasă la Sibiu, în contextul restricțiilor. Într-o încercare de a clarifica situația, Administrația Prezidențială a declarat că președintele va folosi rutele ocolitoare oficiale, evitând orice derogare de la interdicțiile de circulație pentru coloana oficială.

„Președintele României va folosi pentru deplasarea la Sibiu rutele ocolitoare oficiale anunţate de autorități”, a transmis Administrația Prezidențială pentru Antena 3. Cu toate acestea, românii au rămas sceptici și nemulțumiți de felul în care problema a fost gestionată.

Rutele ocolitoare și impactul asupra șoferilor

În contextul închiderii Văii Oltului, CNAIR a publicat o listă de rute alternative pentru șoferii care călătoresc între București și Sibiu. Printre acestea se numără:

  • București → A3 → Ploiești → DN1A → Brașov → DN1 → Veștem (Sibiu)
  • Pitești – Brașov și retur, pe traseul Pitești – DN73 – A3 – Râșnov – Brașov
  • București – A1 Simeria și retur, pe traseul București – A1 – Pitești – DN7 – Râmnicu Vâlcea – DN67 – Târgu Jiu – DN66 – Simeria – Nod Rutier Simeria A1

Alte variante ocolitoare includ traseele prin Craiova, Târgu Jiu și Lugoj, fiecare oferind șoferilor alternative diverse, dar implicând rute mai lungi și, inevitabil, timpi suplimentari de călătorie.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost ferm în a susține decizia de restricționare a traficului, subliniind importanța lucrărilor de infrastructură în detrimentul contextului electoral: „Știu că e an electoral, dar sunt mai importante autostrăzile decât alegerile. Îmi asum”, a declarat Grindeanu.

Repercusiunile asupra locuitorilor și economiei

Închiderea Văii Oltului are un impact semnificativ asupra locuitorilor din zonă și asupra economiei locale. Restricționarea traficului pe una dintre cele mai aglomerate șosele din țară afectează nu doar navetiștii și transportatorii, ci și turismul și comerțul local. Hotelurile, restaurantele și afacerile mici resimt deja primele efecte ale reducerii traficului.

În plus, locuitorii din zonele afectate sunt nevoiți să găsească alternative de transport, uneori mult mai costisitoare și consumatoare de timp. Revolta acestora nu este doar o chestiune de inconveniență, ci reflectă o frustrare mai profundă legată de modul în care autoritățile gestionează proiectele de infrastructură și comunicarea cu publicul.

Urmărește-ne și pe Google News

Rețele de socializare: Instagram, Facebook și Twitter